شناسهٔ خبر: 68290828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رسیدگی الکترونیکی بیش از ۶۰ درصد پرونده‌ها در محاکم قضایی مازندران رسیدگی الکترونیکی بیش از ۶۰ درصد پرونده‌ها در محاکم قضایی مازندران

بیش از ۶۰ درصد پرونده‌ها در دادگستری مازندران در حال حاضر به صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود.

صاحب‌خبر -

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه با همکاران معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان، بر اهمیت رسیدگی الکترونیک به پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: مازندران از استان‌های پیشروی کشور در استفاده از فناوری‌های نوین و رسیدگی الکترونیک به پرونده‌ها است و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پرونده‌ها در دادگستری استان به صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود.

او افزود: رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌های قضایی از محاسن بسیار بالایی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی‌ها اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دادگستری مازندران در بسیاری از شاخص‌های فناوری در رتبه برتر کشور قرار دارد؛ البته باید با بررسی چالش‌های موجود، روند رسیدگی به پرونده‌ها با دقت بالاتر و سرعت بیشتری انجام شود.

پوریانی به ضرورت استفاده از سیستم‌های به روز برای رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌ها نیز اشاره کرد و افزود: ورود فناوری اطلاعات به حوزه رسیدگی‌های قضایی، محیط دادرسی را با تغییرات مثبتی روبرو ساخته و امیدواریم با ایجاد زیر ساخت‌های لازم، طرح دعوی در دادگاه و انجام فرایند دادرسی تا مرحله صدور رأی به طور کامل به صورت الکترونیکی در سراسر استان انجام شود.

در این جلسه که به صورت حضوری و مجازی با حضور کارشناسان فناوری استان مازندران برگزار شد، شیر سوار معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان مازندران و کارکنان این معاونت به بیان نقطه نظرات، مشکلات و چالش‌های حوزه کاری خود در زمینه شاخص‌های نظارتی و آماری و وضعیت فناوری استان پرداختند و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما