شناسهٔ خبر: 68290699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میشل اوباما از دیدگاه «محدود و کوتاه‌بین» ترامپ انتقاد کرد میشل اوباما از دیدگاه «محدود و کوتاه‌بین» ترامپ انتقاد کرد

میشل اوباما طی سخنرانی در روز دوم کنوانسیون ملی دموکرات‌ها از ترامپ انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

میشل اوباما، بانوی اول سابق ایالات متحده، در روز دوم کنوانسیون ملی دموکرات‌ها (DNC) روی صحنه رفت تا «دیدگاه محدود و کوتاه بین دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده را به جهان مورد انتقاد قرار دهد.

بانوی اول سابق آمریکا گفت: سال‌ها، دونالد ترامپ تمام تلاش خود را کرد تا مردم را از ما بترساند. او احساس تهدیدی را که توسط خود او ایجاد می‌شود به دیگران و رئیس جمهور سابق باراک اوباما و همسرش نسبت داد؛ دو فرد سخت کوش، تحصیلکرده و موفق که اتفاقا سیاه پوست نیز بودند.»

میشل در مقابل ترامپ و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، گفت که هریس «می‌داند که اکثر ما هرگز با شکست رو به جلو مواجه نخواهیم شد».

پیش از او، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در جریان سخنرانی خود در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا انتقاد کرد و او را «میلیاردر ۷۸ ساله خواند که ۹ سال پیش از زمانی که از پله برقی طلایی خود سقوط کرد در مورد مشکلاتش ناله می‌کرد.»

اوباما مدعی شد که وضعیت ترامپ به دلیل ترس از شکست در برابر کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری، «در واقع بدتر شده است».

اوباما از کامالا هریس به خاطر کارش به عنوان معاون رئیس جمهور و همچنین دادستان کل کالیفرنیا تمجید کرد و به یاد آورد که چگونه دولت او را برای تضمین نتایج برای کالیفرنیایی‌ها سخت تحت فشار قرار داد. اوباما گفت: «به‌عنوان دادستان کل پرجمعیت‌ترین ایالت کشور، او با بانک‌های بزرگ و کالج‌های انتفاعی مبارزه کرد.» او تلاش‌های بی‌وقفه خود را پس از بحران وام مسکن برجسته کرد و اظهار داشت که هریس او را برای تسویه حساب اساسی برای صاحبان خانه تحت فشار قرار داده است.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما