شناسهٔ خبر: 68290377 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نویسنده کتاب «تجلی دین در نمایش شرق و غرب» مطرح کرد؛

تجلی خدمات متقابل ادیان و هنر نمایش برای من جذاب بود

نویسنده کتاب «تجلی دین در نمایش شرق و غرب» گفت: اولین‌بار تحت عنوان موضوع پایان‌نامه «تجلی دین در نمایش شرق و غرب» را انتخاب کردم؛ چون نوع پرداخت ادیان به نمایش برای من جذاب بود و دوست داشتن درباره خدمات متقابل دین و نمایش بیشتر بدانم.

صاحب‌خبر -

حسین فدایی‌حسین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: اولین‌بار تحت عنوان موضوع پایان‌نامه این بحث را انتخاب کردم چرا که از همان ابتدا موضوع ادیان و ویژگی‌های آن‌ها، سبک نمایش و نوع پرداخت ادیان به نمایش، تفاوت‌ها و شباهت‌های آن برای من جذاب بود و دوست داشتم درباره خدمات متقابل دین و نمایش بیشتر بدانم.

وی در رابطه با انتشار این کتاب مطرح کرد: «تجلی دین در نمایش شرق و غرب» موضوع پایان‌نامه من بود که به ۲۰ سال پیش برمی‌گردد، بعد از آن یک‌بار در انتشارات نمایش این کتاب را با همین عنوان چاپ کردیم اما به دلیل استقبال مخاطب و اینکه کتاب در این زمینه با پیشینه پژوهشی بسیار کم است؛ تصمیم گرفتم پژوهش مفصل‌تری انجام دهم و نتیجه آن کتاب حاضری‌است که انتشارات سوره‌مهر منتشر کرده‌است.

نویسنده کتاب «تجلی دین در نمایش شرق و غرب» افزود: بیش از ۴۰ سال است که کار تئاتر انجام می‌دهم ولی یک دهه کامل بر روی موضوع نمایش‌های مذهبی تمرکز کردم و این کتاب نتیجه همان سال‌ها است که از کنار پژوهش‌ها به نمایشنامه‌ای رسیدم و در تئاتر شهر اجرا شد.

نویسنده کتاب «تجلی دین در نمایش شرق و غرب» تصریح کرد: نکته مهم و اساسی در نوشتن این نوع کتاب‌ها، پژوهش است. چرا که اگر بنیان و اساس یک موضوع از ابتدا درست باشد می‌توان فهمید که به سرانجام خوبی می‌رسد.

نظر شما