شناسهٔ خبر: 68289702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نخستین کاروان زائران افغانستانی اربعین وارد مرز دوغارون شد - اکون

اقتصاد ایران: مشهد- فرماندار تایباد گفت: نخستین گروه از زائران افغانستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین روز سه‌شنبه از طریق گذرگاه دوغارون شهرستان تایباد وارد کشور شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شیردل در حاشیه ورود زائران افغانستانی در مرز دوغارون اظهار کرد: نخستین گروه از زائران افغانستانی در قالب ۱۵۷ نفر از شهر کابل و هرات وارد مرز دوغارون شدند و مورد استقبال ستاد اربعین این شهرستان قرار گرفتند.

فرماندار تایباد بیان کرد: این تعداد زائر حسینی که برای عزیمت به عتبات‌عالیات عراق و شرکت در همایش جهانی اربعین به ایران آمده، در موکب سردار شهید سلیمانی پذیرایی شدند.

وی ادامه داد: این زائران پس از ورود به ایران با استفاده از اتوبوس‌های افغانستانی به طور مستقیم رهسپار مرز چذابه در استان خوزستان می‌شوند.

شیردل گفت: تعداد ۱۰ موکب در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، برپا شده و به زائران خدمات رفاهی، پذیرایی، بهداشت و درمان، فرهنگی، سرگرمی کودکان، حمل بار و تحویل سیم‌کارت ارائه می‌شود.

فرماندار تایباد بیان کرد: همچنین برای سهولت در ورود زائران اربعین این کشور همسایه، تعداد دروازه‌های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شده و از چهار به هشت دروازه رسیده است.

وی گفت: مرز دوغارون ظرفیت پذیرایی و میزبانی روزانه سه هزار زائر را دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان عزاداری‌های پایانی ماه صفر، بیش از ۴۰ هزار زائر وارد کشور شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما