شناسهٔ خبر: 68288130 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

زاکانی: درآمد شهرداری تهران ١٣٧ درصد رشد کرد

روزنامه جوان

وقتی وارد شهرداری شدیم با یک مدیریت شهری مواجه بودیم که یک مدیریت از نفس افتاده و بدهکار بود و وقتی سؤال می‌کردیم که چرا کار در شهر صورت نمی‌گیرد، پاسخ می‌دادند که ما بدهکاریم و برای حقوق پرسنل نیز سال ۹۹ برای سه ماه از بانک قرض گرفتیم. 

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: شهردار تهران با اشاره به بدهی‌های بانکی شهرداری گفت: بعد از ۲۰ سال که بدهی‌های بانکی شهرداری مطرح بود، با بانک‌ها محاسبه کردیم و بخش قابل توجهی از بدهی‌ها را تسویه کردیم. 
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات استان تهران اظهار کرد: وقتی وارد شهرداری شدیم با یک مدیریت شهری مواجه بودیم که یک مدیریت از نفس افتاده و بدهکار بود و وقتی سؤال می‌کردیم که چرا کار در شهر صورت نمی‌گیرد، پاسخ می‌دادند که ما بدهکاریم و برای حقوق پرسنل نیز سال ۹۹ برای سه ماه از بانک قرض گرفتیم. 
زاکانی ادامه داد: پیامی که از دو نفر از شهرداران سابق مناطق گرفتیم این بود یکی از آن‌ها گفت با این وضعیت به سر ماه نمی‌رسید و دومین نفر آن‌ها به بنده گفت که به سال نمی‌رسید، اما خدا لطف کرد و خودش باب نجات برای ما فراهم کرد و شرایط به سمتی رفت که امروز در این مدت نه‌تن‌ها مستأصل نشدیم، بلکه یک مسیر جدیدی در شهر باز شد. 
 
 محاسبه و تسویه بدهی‌های ۲۰ ساله شهرداری 
شهردار تهران با بیان اینکه کل شهر را یکپارچه دیدیم و روح و جسم شهر را در هم تنیده محاسبه کردیم، اضافه کرد: در این مدتی که بودیم بحث‌مان این بود پرونده‌های گذشته را ببندیم و برای آینده پرونده‌ای را باز نگذاریم. بعد از ۲۰ سال که بدهی‌های بانکی شهرداری مطرح بود، با بانک‌ها محاسبه کردیم و قیمت قابل‌توجهی از بدهی‌ها را تسویه کردیم. 
وی با اشاره به اینکه در دوره چهارم شورا میانگین تحقق درآمدی ۱۰۱ درصد و دوره قبل میانگین ۸۹ تا ۹۰ درصد بوده و میانگین دوره ما ۱۳۷ درصد است، بیان کرد: تحولات مختلفی در شهر دنبال شد و آنچه احساس می‌شد برای شهر ناشدنی است، شدنی شد. 
 
 ایجاد زمینه تحول محله بر محور مسجد
زاکانی با بیان اینکه هر مجموعه‌ای که بالای ۲۰۰ واحد است باید کنار آن مسجد ساخته شود، گفت: در پاسخ به عده‌ای که جیغ می‌کشند که چرا در پارک‌ها مسجد می‌سازند، باید گفت که اگر مسجد در جایی ساخته شود باعث سلامت و رشد و ارتقای معنوی آنجا می‌شود. 
وی با اشاره به فعالیت طرح آرمان گفت: طرح آرمان سه دوره در حال فعالیت است و در این طرح به حوزه علمیه تکیه کردیم و ما به عنوان مدیریت شهری اعلام کردیم که به حوزه علمیه نیاز داریم و هزارو۸۰۰نفر به ما معرفی شدند که این عدد به ۳ هزار نفر نیز خواهد رسید. هدف‌گذاری ما این است که این افراد ۸۰۰ مسجد و هزارو۶۰۰مدرسه را به هم وصل کنند و ما از این کار پشتیبانی کنیم و این افراد به مساجد بیایند و علما و امام جماعت مساجد بتوانند دانش‌آموزان را به سمت مسجد سوق دهند و از طریق مسجد پیام‌آور تحول محله شوند. ۱۸۵هزار دانش‌آموز در این طرح در تابستان شرکت کردند. 
وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰۰ هزار نفر و سال گذشته یک میلیون و ۲۰ هزار نفر در ۲۰ رشته ورزشی تحت عنوان مسابقات قهرمان‌شهر با هم رقابت کردند و الان دنبال می‌کنیم که مساجد بر حوزه ورزش تقویت شوند و تیم‌های ورزشی از بعد مسجد شکل بگیرد و مسابقات در سطح منطقه و بعد از آن در سطح شهر انجام شود. در بخش قرآن و عترت و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز رویداد‌هایی در حال انجام است.

نظر شما