شناسهٔ خبر: 68287938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون فرماندار شیراز:

نمونه‌گیری و چک از افراد مشکوک به تب دنگی در مبادی ورودی شهر انجام می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز از استقرار پایگاه‌های بهداشت مرزی در مبادی ورودی شهر شیراز به ویژه در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز خبر داد و گفت: نمونه‌گیری و چک از افراد مشکوک به بیماری تب دنگی در مبادی ورودی شهر صورت می‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، ابراهیم کرامت‌فر در جلسه کارگروه زیستی پدافند غیرعامل شهرستان شیراز که با حضور مدیران دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان برگزار شد، اظهار کرد: رصد و پایش تهدیدات و مخاطرات زیستی و پاسخ و مقابله با آن در زمان طلایی که جزو ضروریات ما در حوزه ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری است، از جمله اهداف کارگروه زیستی پدافند غیرعامل شهرستان شیراز به شمار می‌رود.

وی در خصوص بیماری تب دنگی که مواردی از ابتلاء به آن مشاهده شده است، افزود: تب دنگی که به آن تب استخوان‌شکن هم می‌گویند، توسط گزش پشه آئدس منتشر می‌شود و از علائم اولیه آن می‌توان به تب، خستگی و بثورات پوستی اشاره کرد، اما نوع شدید آن یک اورژانس پزشکی تهدیدکننده زندگی است که سالانه میلیون‌ها نفر در در سراسر جهان به آن مبتلا می‌شوند.

رئیس کار گروه پدافند غیرعامل شهرستان شیراز از استقرار پایگاه‌های بهداشت مرزی در مبادی ورودی شهر شیراز به ویژه در فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز خبر داد و تصریح کرد: نمونه‌گیری و چک از افراد مشکوک به بیماری در مبادی ورودی شهر صورت می‌پذیرد.

کرامت‌فر ضمن قدردانی از مشارکت دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در پیشگیری از بیماری تب دنگی، حساس‌سازی شهروندان بدون ایجاد هرگونه ترس و نگرانی، بر پاکسازی محیط زیست از طریق کاهش مکان‌های پرخطر با احتمال حضور پشه ناقل بیماری تب دنگی به عنوان مهم‌ترین اقدام کمیته پدافند غیر عامل شهرستان تأکید کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین مراکز بهداشت این شهرستان به عنوان قطب علمی و آموزشی پیشرو در حوزه سلامت، نقشی محوری در ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری تب دنگی دارند.

وی همچنین آموزش و فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین اصول پدافند غیرعامل در جامعه دانست و در مورد پیشگیری از بیماری تب دنگی، خاطرنشان کرد: آموزش، تحقیقات و آگاهی‌بخشی و ارائه اطلاعات صحیح در زمان کنترل بیماری‌های شایع شده در یک جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است و این موارد را در خصوص کنترل شیوع بیماری تب دنگی صادق دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز از شهروندان خواست تا اقدامات پیشگیرانه در خصوص گزش پشه آئدس و بیماری تب دنگی مطابق با برنامه‌های آموزشی مراکز بهداشتی در راستای سلامت خود و خانواده به کار گرفته و اجرا کنند.

نظر شما