شناسهٔ خبر: 68286019 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سردار رادان: آمار خروج زائران اربعین از ۳ میلیون نفر گذشت

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: آمار خروج زائران به سمت کربلای معلا، از ۳ میلیون نفر گذشت.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز ۳۰ مردادماه در بازدید از زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی به زوار در مرز بین‌المللی خسروی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آمار خروج زائران به سمت کربلای معلی، از مرز ۳ میلیون نفر گذشت.

به گزارش فارس، وی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از این تعداد را در قالب زائران ایرانی عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از آمار خروجی هم مربوط به اتباع خارجی است.

۱.۵ میلیون نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور از افزایش تردد در مرز خسروی در اربعین امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: این افزایش تردد از مرز خسروی واسطه ارائه خدمات بهتر نسبت به گذشته بوده است.

وی در اشاره به آمار برگشت زائران به کشور، تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائران ایرانی به کشور برگشته‌اند و همچنان بیش از یک و نیم میلیون زائر در عتبات داریم که در چند روز باقی‌مانده برمی‌گردند.

ماندگاری زوار در گیت‌های برگشت هم کوتاه خواهد بود

سردار رادان در ادامه به فعال بودن سامانه سجاد در مسیر برگشت زوار اشاره‌ای داشت و افزود: در فرایند برگشت همچون رفت، همان معطلی چهار ثانیه را در گیت‌ها خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: پلیس، مرزبانان و همه نیرو‌های تا پایان روزی که آخرین نفر زائران اربعین از مرز خارج شود در کنار مردم قرار دارد با مردم هست و خدمات‌رسانی تا روز و نفر آخر ادامه خواهد داشت.

قانون‌مندی مردم و تلاش پلیس، اربعینی امن و آسان به ارمغان آورد

سردار رادان ادامه داد: با رعایت و قانونمندی مردم اربعین امسال سهولت تردد در مرز‌ها را داشتیم، همچنین با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تا به امروز تعداد تصادفات بسیار کم بوده و آمار تلفات هم به نسبت سال گذشته کمتر است.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تا به امروز هیچگونه مشکل امنیتی نداشته‌ایم، فرزندان مردم در پلیس جمهوری اسلامی و سایر نهاد‌ها هوشیار بود ه و الحمدالله هیچ اتفاقی گرازشی نشدا و این آمادگی کامل ادامه دارد.

در مسیر برگشت، عجله نکنید

وی در پایان به زائران، توصیه کرد؛ به هنگام خستگی با توجه به امکانات و ظرفیت‌های فراهم شده حتما توقفی داشته باشند و بعد از استراحت به مسیر خود ادامه دهند تا انشاءالله شاهد هیچ حادثه ناگواری نباشیم.

نظر شما