شناسهٔ خبر: 68285449 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حماس: بدون حمایت آمریکا، کشتارهای غزه ادامه نمی‌یافت

رویا معصومی

جنبش حماس در واکنش به بمباران مدرسه‌ای در نوار غزه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این کشتارها بدون تبانی کامل آمریکا و حمایت سیاسی و نظامی آن از کابینه افراطی رژیم صهیونیستی نمی‌توانست ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جنبش حماس اعلام کرد حمله امروز -سه‌شنبه- ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه «مصطفی حافظ» در غرب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی که بر اثر آن ۱۲ غیرنظامی شهید شده و بسیار زیر آواره ماندند، نشان دهنده رویکرد جنایتکارانه کابینه تندرو رژیم صهیونیستی است که اصرار دارد به جنگ نسل‌کشی علیه مردم غزه ادامه دهد.

به نقل از شهاب نیوز، حماس «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و دولت این کشور را مسوول کامل ادامه این قتل‌عام‌ها علیه ملت فلسطین دانست که کشتارها بدون تبانی کامل آمریکا و حمایت سیاسی و نظامی آن از کابینه افراطی رژیم صهیونیستی نمی‌توانست ادامه یابد.

این جنبش از جامعه جهانی، سازمان ملل و نهادهای آن خواست برای توقف این جنایات و نقض‌های مستمر علیه مردم بی‌دفاع غزه تلاش کنند و از دیوان کیفری بین‌المللی خواست قتل‌عام در مدرسه مصطفی حافظ را مستند کند که تنها در  ماه جاری میلادی(اوت) هشتمین قتل‌عام علیه آوارگان در پناهگاه‌هاست و رهبران اشغالگر را بابت این جنایات بی‌سابقه در تاریخ معاصر تحت پیگرد قرار دهد.

ساعاتی پیش، سازمان دفاع شهری در نوار غزه از هدف قرار دادن مدرسه «مصطفی حافظ» در غرب شهر غزه خبر داده بود.

کمیته‌های مقاومت اعلام کرده‌اند پس از بمباران مدرسه مصطفی حافظ در شهر غزه بیش از ۲۰ نفر زیر آوار هستند.

انتهای پیام

نظر شما