شناسهٔ خبر: 68285254 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سخنگوی سپاه:

رژیم صهیونیستی باید در بی‌تعادلی پاسخ جبهه مقاومت بماند/ سناریوهای پاسخ تکراری نیستند/ زمان برای پاسخ در اختیار ما است

سردار نائینی معاون روابط‌عمومی سپاه گفت: برای پاسخ به رژیم صهیونیستی زمان در اختیار ماست. کیفیت زمان و ابزار پاسخ به تصمیم فرماندهان بستگی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سردار علی محمد نائینی در نشست خبری به تشریح خدماتو قدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به زائران و شرکت کنندگان در مراسم راه‌پیمایی اربعین حسینی در داخل ایران و در کشور عراق پرداخت و با بیان اینکه اربعین نمایش قدرت جبهه حق و پایه ریزی تمدن اسلامی و ظهور است، گفت: شعار امسال اریعین حسینی کربلا طریق الاقصی است که مصادف است با شهادت ۴۰ هزار تن از مردم بی گناه و بی دفاع غزه به دست نظامیان رژیم صهیونیستی.

وی با یادآوری اینکه رویداد عظیم راهپیمایی اربعین نمایش رستاخیر حضور مردمی است که سالکانه و مومنانه و شور انگیز و عاشقانه بر اساس مودت به اهل بیت در این مراسم عظیم و باشگوه حضور پیدا می‌کنند اظهار داشت:این یک حرکت تمدنی ظلم ستیز و در دفاع از مظلوم، آزادی خواهانه و امتداد بخشی به فریاد ملت غیور غزه است.

سردار نائینی با اشاره به اینکه بخش اعظم خدمات به زوار در اربعین مردمی است و نقش اصلی را مردم عراق بعنوان میزبان بر عهده دارند، گفت: سپاه در همکاری با ستاد اربعین و مسئولین عراقی مفتخر به دادن خدمات به زائرین ابعین است و هرساله تلاش زیادی داشته و برای سپاه و بسیج افتخار و فرصت مغتمی است بتواند به زوار حسن خدمت کند.

وی افزود: خدمات سپاه و بسیج در ۶ مرز و در داخل عراق در عرصه های مختلف از جمله تامین امنیت، بهداشت و درمان، تامین آب و تغذیه، فرهنگی، تامین پارکینگ، احداث زائرسرا، درمانگاه و ارائه خدمات به زائران خارجی که ترانزیتی هستند، انجام می‌شود.

سپاه با افزودن بیش از هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مسیرهای تردد و ۲۰۰ دستگاه تریلی به ناوگان حمل‌ونقل اربعین با هماهنگی با دستگاه‌ها و مسئولان عراقی کمک موثری در رفع برخی کمبودها داشته است.

سردار نائینی ادامه داد: نیروی هوافضا نیز خدماتی در انتقال زائران با ناوگان هوایی و نیز ارسال برخی اقلام را بر عهده داشته است. دانشگاه بقیه الله هم به زائران در بخش درمانی خدمات می‌دهد. تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز موکب‌ها در مرزهای شش‌گانه و کمک به تجهیزات برخی مسیرها به درخواست مسئولان عراقی و ستاد مرکزی اربعین از دیگر اقدامات سپاه پاسداران است.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: راه‌اندازی ستاد اربعین سپاه در استان‌های مرزی و پشتیبانی امنیتی و خدماتی تحت مدیریت سپاه‌های استانی از دیگر اقدامات سپاه در این زمینه است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی صورت‌گرفته با طرف عراقی و بهره‌گیری از توان حشدالشعبی دغدغه‌ای برای امنیت راهپیمایی اربعین وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی باید در بی‌تعادلی پاسخ جبهه مقاومت بماند

سردار نائینی در پاسخ به این سوال که پاسخ ایران به تعرض رژیم صهیونیستی و خونخواهی ترور شهید هنیه چه زمان خواهد بود، با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با ترور شهید هنیه دستاوردهایی تعیین کرده بود که به هیچکدام نرسید، گفت: دشمن فکر می‌کرد می‌تواند با این ترور ناکامی در دستیابی به اهداف را در میدان جبران کند اما برعکس جبهه مقاومت مقتدرتر و و منسجم تر شده و است عزم جدی برای پاسخ به تعرض های مختلف رژیم صهیونیستی در این جبهه بوجود آمده.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هم مردمی که در سرزمین‌های اشغالی هستند در حال پرداخت هزینه‌های اقدام نتانیاهو در ترور شهید هنیه هستند اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی در همه میدان‌های جبهه مقاومت به‌ویژه در دو جبهه قدرتمند لبنان و غزه شکست را پذیرفته و بدان اقرار می‌کند. و سیاستمداران آمریکایی هم شکست را در میدان نبرد در جبهه‌های مختلف جنگ پذیرفته است.

سخنگوی سپاه تأکید کرد: مردم ایران مردم هوشمندی هستند و می‌دانند فرماندهان نیروهای مسلح و سپاه پاسداران، سطوح عالی تصمیم‌گیری در اقدام و پاسخ همه جوانب را می‌سنجند و تصمیم دقیق و حساب‌شده می‌گیرند و با اقدامات موثر محاسبات دشمن را تغییر می‌دهند. زمان در اختیار ماست و ممکن است دوره انتظار این پاسخ طولانی شود. فعلا صهیونیست‌ها باید در بی‌تعادلی به سر ببرند.

سردار نائینی افزود: ممکن است پاسخ ایران هم تکرار عملیات‌های گذشته هم نباشد زیرا کیفیت پاسخ، سناریوها و ابزارها همیشه یکسان نیستند. زیرا فرماندهان خردمند ما دارای تدبیر هستند و تجربه و هنر تنبیه موثر دشمن را دارند و اهل اقدام شتاب زده نیستند.

زمان برای پاسخ در اختیار ما است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره ادعای مقامات آمریکایی در مرود تأثیر مخرب پاسخ ایران به تعرض اسرائیل بر مذاکرات آتش بس و توقف جنگ و اینکه طولانی شدن زمان پاسخ تأثیر منقی بر اثرگذاری اآن نخواهد داشت؟، گفت: ما آمریکایی‌ها را به دنبال صلح و آتش بس نمی‌بینیم و رفتارهای‌شان عمدتا بازی سیاسی است ولی جمهوری اسلامی از اقدامات صادقانه برای آتش‌بس استقبال می‌کند.

وی افزود: زمان در اختیار ماست و باید مجموع شرایط بررسی شود و تصمیم درباره زمان و نحوه پاسخ به شرایط و تدبیر فرماندهان مربوط است. کار هوشمندانه آن است که با بررسی تمام شرایط ببینید کدام پاسخ موثر و بازدارنده است.

نظر شما