شناسهٔ خبر: 68284682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین کاروان زائران افغانستانی اربعین وارد مرز دوغارون شد

تایباد- ایرنا- نخستین گروه از زائران افغانستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین روز سه‌شنبه از طریق گذرگاه دوغارون شهرستان تایباد خراسان رضوی وارد کشور شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرماندار تایباد در حاشیه ورود زائران افغانستانی در مرز دوغارون به خبرنگار ایرنا گفت: این کاروان در قالب ۱۵۷ نفر از شهر کابل و هرات وارد مرز دوغارون شدند و مورد استقبال ستاد اربعین این شهرستان قرار گرفتند.

مهدی شیردل اظهار کرد: این تعداد زائر حسینی که برای عزیمت به عتبات‌عالیات عراق و شرکت در همایش جهانی اربعین به ایران آمده، در موکب سردار شهید سلیمانی پذیرایی شدند.

وی ادامه داد: این زائران پس از ورود به ایران با استفاده از اتوبوس‌های افغانستانی به طور مستقیم رهسپار مرز چذابه در استان خوزستان می‌شوند.

فرماندار تایباد گفت: تعداد ۱۰ موکب در حسینیه‌ شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، برپا شده و به زائران خدمات رفاهی، پذیرایی، بهداشت و درمان، فرهنگی، سرگرمی کودکان، حمل بار و تحویل سیم‌کارت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای سهولت در ورود زائران اربعین این کشور همسایه، تعداد دروازه‌های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شده و از چهار به هشت دروازه رسیده است.

شیردل گفت: مرز دوغارون ظرفیت پذیرایی و میزبانی روزانه سه هزار زائر را دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان عزاداری‌های پایانی ماه صفر، بیش از ۴۰ هزار زائر وارد کشور شوند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما