شناسهٔ خبر: 68283222 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هوای اصفهان دوباره گرم می‌شود؟

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از امروز تا فردا دمای هوا روند کاهش خواهد داشت و از روز پنجشنبه، اواخر هفته روند افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان در بیشتر مناطق استان، صاف در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و تا حدودی مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد، این شرایط تا فردا خواهد بود، هشدار سطح زرد همراه با مخاطرات ناشی از باد و گردوخاک صادر شده است و در ارتفاعات و نواحی مستعد استان به ویژه در مناطق شمالی و شمال غربی، انتظار رگبار و رعدوبرق در ساعات عصر و شب به صورت محلی وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا روند کاهش جزئی تا روز چهارشنبه خواهیم داشت، ادامه داد: از روز پنجشنبه هفته جاری روند افزایش به تدریج دما پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره صدرو هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه کاهش کیفیت هوا به واسطه افزایش شیو فشار و وزش باد، فعال شدن کانون گردوخاک در شمال و شرق استان، تصریح کرد: از بعدازظهر امروز تا روز پنجشنبه یکم شهریور مناطق مستعد با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گردوخاک و کاهش دید همراه است.

معتمدی گفت: فعالیت این سامانه در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان به ویژه اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، زواره، کوهپایه، مورچه‌خورت، نائین، نطنز، ورزنه و فرودگاه اصفهان مورد انتظار است.

وی نسبت به غبار آلودی هوا، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم در برخی ساعات و احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی استان و آسیب به سازه‌های موقتی هشدار داد و افزود: شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه همچون سالمندان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان از تردد و فعالیت غیرضروری در فضای باز بپرهیزند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان بر لزوم احتیاط در تردد در هنگام کاهش دید و خودداری از فعالیت و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معتمدی پیرامون اینکه دمای هوای ۱۲ شهرستان اصفهان امروز بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: دمای هوای ۲۱ شهر استان پایین‌تر از ۴۰ درجه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهر بادرود با بیشینه دمای ۴۲ درجه و بوئین میاندشت با کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان ثبت شدند.

نظر شما