شناسهٔ خبر: 68282868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جبهه خلق برای آزادی فلسطین: بلینکن مجوز نسل‌کشی بیشتر را به اسرائیل داد

جبهه خلق برای آزادی فلسطین با اشاره به اینکه آمریکا در مساله جنگ علیه نوار غزه میانجیگر نیست بلکه خود یک طرف درگیری است، تاکید کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مجوز افزایش نسل کشی در این منطقه را به رژیم صهیونیستی داده است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: جبهه خلق برای آزادی فلسطین امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: نتیجه مستقیم سفر بلینکن به منطقه گسترش کشتارها و افزایش نسل کشی در نوار غزه است.

این جنبش افزود: آمریکا یک طرف میانجیگر (در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه) نیست. آنچه رخ می دهد یک درگیری حاشیه ای نیست بلکه یک نسل کشی است که واشنگتن آن را رهبری می کند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین افزود: بلینکن به کابینه دشمن مجوز جدیدی برای تکمیل تجاوزگری و جنگ نسل کشی داد.

بلینکن روز دوشنبه درباره مذاکرات آتش بس توپ را بار دیگر در زمین جنبش حماس انداخت و گفت: اسرائیل پیشنهاد رفع اختلاف مورد حمایت آمریکا برای آتش بس را پذیرفته است و حماس نیز "موظف" است که همین کار را انجام دهد.

وزیر خارجه آمریکا دیدار خود با نتانیاهو را «بسیار سازنده» خواند و بار دیگر تعهد کشورش به امنیت رژیم اسرائیل را تکرار کرد.

در واکنش به این اظهارات، «طاهر النونو» از رهبران جنبش حماس در گفت وگو با شبکه العربی تاکید کرد: اظهارات بلینکن بخشی از جانبداری از رژیم اشغالگر و سر پوش گذاشتن بر جنایات این رژیم است.

وی گفت: اظهارات بلینکن با واقعیت تناقض دارد، زیرا جنبش حماس توافق را پذیرفت و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را رد کرد.

شبکه المیادین پیش از این به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی خبر داد که پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش بس در نوار غزه با پیشنهادات مورد توافق قبلی کاملا متفاوت است و این پیشنهاد جدید با خواسته‌های جدید رژیم اسرائیل متناسب است.

این منبع فلسطینی افزود: پیشنهاد جدید آمریکا مشابه موضع رژیم اسرائیل و خواسته‌های جدید نتانیاهواست و در این پیشنهاد، آتش بس دائمی و همیشگی در نوار غزه گنجانده نشده است.

طاهر النونو از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: هر توافقی که برقراری آتش‌بس جامع در نوار غزه را تضمین نکند، قابل قبول نیست.

نظر شما