شناسهٔ خبر: 68282794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری مانور «خرابی پست‌های برق» در مترو تهران

تهران بزرگ - ایرنا - مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: به منظور افزایش آمادگی، بهبود عملکرد نیروهای فنی و تسریع در مواجهه با شرایط اضطراری، مانور عملیاتی سراسری «خرابی و اختلال در عملکرد پست‌های برق RS خطوط شهری و قطع شبکه بالاسری در محدوده ایستگاه چیتگر (خط پنج)» در خطوط هفت‌گانه مترو تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین امیر احمدی روز سه‌شنبه اظهار کرد: این مانور به منظور مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی، کاهش آسیب‌های انسانی، اجتماعی و تجهیزاتی جبران‌ناپذیر و افزایش آمادگی، مهارت و سطح هماهنگی بین تمامی واحدهای مرتبط در هنگام بروز حوادث برگزار شد.

وی افزود: ایستگاه‌های دروازه دولت در خط یک، دروازه شمیران در خط ۲، حسین‌آباد در خط سه، استاد معین در خط چهار، چیتگر در خط پنج، شهید اشرفی اصفهانی در خط ۶ و کمیل در خط هفت محل برگزاری مانور بود که در این مانور سناریوهای مختلف با حضور ۴۸۴ نفر از کارکنان شرکت‌کننده تمرین شد.

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: اقدامات لازم بر اساس سناریوهای متنوع، از جمله نقص فنی قطار، تریپ‌های مکرر پست برق RS، حریق، نقص فنی در پست برق، توقف قطار در داخل تونل و تخلیه مسافران در تونل، مرور شد.

برگزاری مانور «خرابی پست‌های برق» در مترو تهران

وی تاکید کرد: برای مقابله با این چالش‌ها، نیروهای متخصص هر واحد بر اساس شرح وظایف خود اقدام کردند.

در این مانور نمایندگانی از مدیریت امور ایستگاه‌ها، مدیریت زیربنایی، مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست، مدیریت انتظامات، ریاست ایمنی و مهندسی عملیات، مدیریت مراکز فرمان، مدیریت عملیات و مدیریت حراست حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

نظر شما