شناسهٔ خبر: 68282680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

در واگذاری مدیریت بخشی از منطقه دنا به استان اصفهان «مرز استانی» جابه‌جا نشده است

اصفهان ـ حجت الاسلام نقدعلی گفت: هیچ گونه تغییری در مرز دو استان ایجاد نشده و تنها مدیریت منطقه پادنا واقع در خاک اصفهان با ارتقا به منطقه حفاظت شده، به استان اصفهان واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان درخصوص مدیریت بخشی از منطقه حفاظت شده دنا توسط محیط زیست استان اصفهان، گفت: از سالهای دور منطقه حافظت شده دنای شمالی مورد کم توجهی بوده است و استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود نیروی انسانی، عدم منابع و فاصله منطقه امکان نظارت صحیح را نداشتند و اساساً واگذاری مدیریت بخشی از استان اصفهان به استانی دیگر از اساس امر اشتباهی بوده است و مکرراً اهالی شهرستان سمیرم و منطقه پادنا نسبت به این امر و بُعد مسافت در امور اداری اعتراض داشتند.

وی افزود: اتفاق‌هایی که در این منطقه رخ داد و حیواناتی که شکار شدند برای کشور به پروژه‌‌ای بین‌المللی تبدیل شد و حفظ حیات وحش در ایران را زیر سوال بود.

حجت الاسلام نقدعلی خاطرنشان کرد: برخی گونه‌های جانوری که سالیان اخیر در این منطقه بطور بی رحمانه ای کشته شد، دستمایه بیگانگان قرار گرفت و این منطقه فضایی برای جولان شکارچیان غیرقانونی شده بود که گونه‌های گیاهی و جانوری از دست مافیای شکار آسایش نداشتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: چندین بار نیز استان اصفهان از نحوه نگهداری این مجموعه گلایه مند و معترض بود اما مسئولان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان می‌کردند ما نمی‌توانیم باتوجه به کمبود ظرفیت نیروی انسانی و منابع از این منطقه حفاظت صحیحی داشته باشیم.

حجت الاسلام نقدعلی به نامه‌نگاری‌های چند سال اخیر مسئولان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و عنوان کرد: در این مورد چندین مرتبه طی سالهای ۹۶، ۹۷ و ۹۸ رییس سازمان محیط زیست ودیگر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیران ملی و مدیران استان اصفهان نامه نوشتند و اذعان کردند که این منطقه را استان اصفهان محافظت کند‌ و این نامه‌ها اکنون نیز موجود است و اگر مسئولان این استان در راستای تبیین واقعی این موضوع برای مردم بیش از این سکوت کنند مجبور به انتشار این نامه‌ها جهت تنویر افکار عمومی هستیم.

وی ادامه داد: مدیریت استان اصفهان نسبت به منطقه دنا پس از پیگیری‌های سازمان محیط زیست کشور در راستای حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه در شورای عالی محیط زیست در اردیبهشت ماه سال‌جاری عنوان شد و به تصویب رسید که این امر در راستای مدیریت محدوده جغرافیایی استان اصفهان و در چهارچوب قانون بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: در این جلسه بار جدیدی بر دوش استان اصفهان گذاشته شد و این موضوع را صراحتاً عنوان می‌کنم که هیچ گونه تغییری در مرز دو استان ایجاد نشده و تنها منطقه شکار ممنوع پادنا واقع در خاک اصفهان به منطقه حفاظت شده پادنا ارتقاء و مدیریت آن به استان اصفهان واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ما تعجب است چرا برخی در این خصوص موضع گیری کرده‌اند، مگر مرزی جابه‌جا شده، که شاهد برخی موضع‌گیری‌های تند و یا خارج از چهارچوب هستیم.

حجت الاسلام نقدعلی اظهار کرد: اینکه یک مسئله ملی را دست مایه بیگانگان می‌کنند امری است که انتظار می‌رود توجه دقیق‌تری به آن شود از طرفی بایستی برای مردم تبیین شود، گونه‌های گیاهی و جانوری که در این منطقه مادام در معرض آسیب هستند و پاتوق سودجویان و شکارچیان شده‌ است، متعلق به همه مردم ایران است و استان اصفهان تنها درصدد است تا از این منطقه به درستی حفاظت کند و این امریست که در سراسر کشور رایج بوده و از وظایف ارکان اداری هر استان نسبت به محدوده جغرافیایی آن استان است./1304/

نظر شما