شناسهٔ خبر: 68282060 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمایل چین به تقویت صندوق تامین اجتماعی بازنشستگان

تهران- ایرنا- چین به منظور مقابله با مشکلات ناشی از پیری جمعیت و برای بهبود صنعت مراقبت از سالمندان، صندوق تامین اجتماعی بازنشستگان را تقویت و بزرگتر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، دینگ شوی‌دونگ دبیر حزب صندوق تامین اجتماعی ملی چین در مصاحبه با نشریه استادی تایمز، اظهار داشت: این صندوق به طور موثر به مساله پیر شدن جمعیت پاسخ خواهد داد و مکانیسم توسعه صنعت مراقبت از سالمندان را بهبود خواهد بخشید.

بر همین اساس، چین صندوق تامین اجتماعی خود به ارزش ۲ تریلیون و ۸۸۰ میلیارد ین (معادل ۴۰۶ میلیارد دلار آمریکا) را تقویت خواهد کرد تا آن را بزرگ‌تر و قوی‌تر کند و بدین روش از جمعیت این کشور که به شدت به سمت سالخوردگی حرکت می کند، حمایت کند.

این اقدام به دلیل کاهش تعداد تولدهای جدید و نیروی کار جوانی که بتوانند از سالمندان حمایت کنند، صورت می‌گیرد.

در همین پیوند، چین در دهه‌های آتی شاهد بازنشتگی حدود ۳۰۰ میلیون نفر خواهد بود که که تقریبا معادل کل جمعیت آمریکا است.

آکادمی علوم چین، پیش‌بینی می‌کند که سیستم بازنشستگی این کشور تا سال ۲۰۳۵ دچار کمبود بودجه خواهد شد.

این صندوق که در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده است، یک صندوق ذخیره راهبردی برای نیازهای تامین اجتماعی در دوره اوج پیر شدن جمعیت و ستون اصلی سیستم تامین اجتماعی چین محسوب می‌شود.

دینگ با اشاره به اینکه چین پیشتر وارد مرحله پیری متوسط شده است، تصریح کرد: پیر شدن شدید جمعیت در دهه آتی به این معناست که «فوریت و دشواری گسترش و تقویت صندوق ذخیره، راهبردی بی‌سابقه است.»

دینگ ادامه داد: ما «اطلاعات مالی مهم را به‌طور فعال به عموم مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و سرمایه‌گذاری‌ها را به صورت باز و شفاف انجام خواهیم داد.»

برچسب‌ها:

نظر شما