شناسهٔ خبر: 68281725 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

تحلیلگر رسانه صهیونیستی:

نتانیاهو از فیلادلفیا دست نمی‌کشد/ او به آمریکا تظاهر می‌کند که به دنبال راهکار است

تحلیلگر رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گفت: نخست وزیر این رژیم به آمریکا تظاهر می کند که به دنبال راهکاری برای آتش بس در نوار غزه است.

صاحب‌خبر -

نورنیوز-گروه بین املل: «یوسی یهوشع» با اشاره به بحث و جدل هایی که در میان مقامات رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات و دست برداشتن از محور فیلادلفیا در کوتاه مدت وجود دارد افزود که بنیامین نتانیاهو به دنبال این است که به آمریکایی ها نشان دهد، آماده دستیابی به راه حل است.

او اضافه کرد: نهادهای امنیتی اسرائیل درباره دستیابی به توافق مبادله اسیران بدبین هستند.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: محافل امنیتی اسرائیل بر این باورند که امکان دست کشیدن از محور فیلادلفیا به مدت 6 یا هفت هفته و آنگاه از سرگیری جنگ وجود دارد.

یهوشع اظهار داشت: محافل امنیتی اسرائیل بر این باورند که آنها برای همیشه از محور فیلادلفیا دست نخواهند کشید و برای مدت زمانی کوتاه می آیند تا اسیران زنده برگردند.

او در ادامه به جبهه گیری دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی(شاباک) و سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) در برابر نتانیاهو اشاره و اضافه کرد: باید بدانیم می خواهیم چه کار کنیم. حزب الله از واکنش انتقام جویانه به خاطر ترور فواد شکر(از فرماندهان ارشد حزب الله ) دست نخواهد کشید و واکنش نشان خواهد داد، از این رو ممکن است که وارد واکنش متقابل شویم، زیرا آنها به دنبال وارد کردن ما به یک جنگ منطقه ای هستند.

پیش از این وب سایت «آکسیوس» به نقل از مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش داد که تیم مذاکره کننده این رژیم به بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با توجه به مواضع کنونی او غیر ممکن است.

بر اساس این گزارش، اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی خواستار فرصت و اختیاراتی از سوی نتانیاهو برای دستیابی به توافق شدند اما او نپذیرفته و آنها را توبیخ کرده است.

این گزارش می‌افزاید که نتانیاهو طرح پیشنهادی به روز شده را که متضمن برخی خواسته‌های جدید اوست، پذیرفته زیرا می‌داند که حماس با آن مخالفت خواهد کرد.

نظر شما