شناسهٔ خبر: 68281446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مخالف وزیر پیشنهادی کشور

پوردهقان: «مومنی» به حوزه معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه کند

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی از وزیر پیشنهادی کشور خواست که در حوزه‌های اجتماعی و در مواجهه با تنش‌ها و ناهنجاری‌ها برخورد کرده و همچنین به مسائل معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مصطفی پوردهقان در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه شنبه مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور گفت: دولت وفاق ملی تشکیل شد و مسعود پزشکیان به عنوان نفر اول اجرایی کشور منتخب مردم شد. امروز او کابینه‌اش را به مجلس معرفی کرده است که ما انتقاداتمان را هم به رئیس‌جمهور مطرح کردیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های سردار مومنی گفت: همگان آقای مومنی را به عنوان فردی منظم، مومن، پاکدست و آشنا به برنامه‌های حوزه‌های انتظامی و امنیتی می‌شناسند. منتها با توجه به سابقه ۱۸ ساله فعالیتم در حوزه وزارت کشور لازم است که نکاتی را بیان کنم.

این نماینده مجلس گفت: در بدنه وزارت کشور کارکنان متعهد، منظم، متخصص، فعال و با سوادی حضور دارند که در دولت‌های مختلف ذبح سیاسی شدند و در گوشه‌ای از وزارتخانه مهم کشور خاک می‌خورند. آنها به واسطه افکار سیاسی‌شان حذف شدند.

پوردهقان، سردار مومنی را فردی معتقد و آگاه به مسائل سیاسی خواند و گفت: آقای مومنی شما قول دادید که با اعتدال و نگاه به تخصص افراد رفتار کنید. در برخی از استان‌ها افراد با نردبان‌های سیاسی منصوب شده و بالا آمدند آن هم به واسطه آنکه در ستاد انتخاباتی شربت دادند و پوستر چسباندند. انتظار می‌رود آقای مومنی از سرمایه‌های اجتماعی استفاده کرده و افراد غیرمتخصص را کنار بگذارند.

پوردهقان بیان کرد که ما در حوزه‌های اجتماعی بعضا با مسائل تنش‌زا و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی مواجه می‌شویم که انتظار می‌رود برای حل آن از ابزارهای انتظامی و امنیتی استفاده نشود و آنها را با نگاه فرهنگی و اجتماعی حل کنید.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی در وزارت کشور و در بین فرمانداران و بخشداران گفت: با عینک سیاسی به استان‌ها نگاه نکنید. استانداران و فرمانداران را براساس دانش‌شان انتخاب کنید. افرادی که دارای سهم اقتصادی و معیشتی و کارنامه خوبی باشند.

وی در پایان گفت: وزارت کشور یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور است. نمایندگان مجلس به عنوان همکاران و همیاران مشورتی وزیر کشور در انتخابات و حوزه‌های امنیتی آماده همراهی و همکاری با شما و دولت هستند.

نظر شما