شناسهٔ خبر: 68281346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

دره خرم‌آباد یکی از بزرگ‌ترین آثار ایران برای ثبت جهانی خواهد بود

آزیتا یوسفیان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان گفت: ثبت جهانی دره خرم‌آباد موجب تبادل فرهنگی و توسعه ارتباطات سیاسی و اجتماعی می‌شود.

صاحب‌خبر -

عطا حسن‌پور امروز (۳۰ مرداد ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت جهانی دره خرم‌آباد در جذب گردشگران خارجی و ارزآوری و توسعه اقتصادی تأثیرگذار است. آثار دره خرم‌آباد، محرک خوبی برای توسعه اقتصادی و گردشگری استان و شهرستان خرم‌آباد است و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، زمینه رفع موانع و ثبت جهانی دره خرم‌آباد را ایجاد کنیم.

او ثبت جهانی دره خرم‌آباد را فرصتی بزرگ برای معرفی بیشتر ایران و استان لرستان دانست و گفت: در ۲۸ پرونده ثبت جهانی‌شده از ایران، تاکنون اثری در دوره پارینه‌سنگی وجود نداشته است و دره خرم‌آباد با ۴۱۴ هکتار عرصه، یکی از بزرگ‌ترین آثار کشور برای ثبت جهانی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان افزود: ۱۷ اثر شامل هفت غار تاریخی و پناهگاه صخره‌ای، رودخانه، قلعه فلک‌الافلاک و باغ‌های اطراف،  پل‌های تاریخی گپ، حاجی و شکسته در این پرونده پیش‌بینی شده است. دره خرم‌آباد، ۵۴ هزار سال سکونت از پارینه‌سنگی تا کنون را به‌عنوان حیات فرهنگی در خود دارد.

انتهای پیام

نظر شما