شناسهٔ خبر: 68280384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حمله هدفمند رژیم صهیونیستی به آوارگان غزه؛ مدرسه مصطفی حافظ بمباران شد

رژیم صهیونیستی که تاکنون صد‌ها حمله به مدارس نوار غزه انجام داده، در تازه‌ترین اقدام خود مدرسه مصطفی حافظ را در غرب شهر غزه بمباران کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - منابع محلی گزارش کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مدرسه مصطفی حافظ در غرب شهر غزه که آوارگان از آن به‌عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند، حمله کردند. 

گروه‌های اورژانس پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر بمباران این مدرسه، به محل اعزام شده‌اند. 

براساس گزارش‌های اولیه، دست‌کم ۱۰ نفر در پی این حمله به شهادت رسیده‌اند. 

حمله به این مدرسه در حالی انجام شده که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۱۰ ماه جنگ علیه نوار غزه بار‌ها مدارس این باریکه را که از سوی آوارگان به‌عنوان پناهگاه استفاده می‌شود، هدف قرار داده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ نیز مدرسه التابعین را در محله الدراج نوار غزه که محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود، بمباران کرد.

این حمله همزمان با اقامه نماز صبح در این مدرسه انجام شده بود. در پی بمباران مدرسه التابعین بیش از ۱۰۰ نفر، از جمله کودکان و زنان به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

براساس گزارش‌ها، تاکنون تقریبا ۸۵ درصد از ساختمان‌های مدارس در غزه آسیب دیده و تقریبا تمام مدارس در شمال غزه کاملا ویران شده یا آسیب دیده‌اند؛ مدارس شهر غزه نیز با آسیب‌های گسترده‌ای مواجه شده‌اند؛ بیش از ۹۰ درصد مدارس این شهر آسیب دیده یا ویران شده‌اند.

براساس داده‌های گردآوری شده از سوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) تا ۶ جولای (۱۵ تیر) ۵۶۴ مدرسه در نوار غزه به‌طور مستقیم بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی آسیب دیده یا ویران شدند. 

در همین حال، بیش از ۴۰۰ سازمان بشردوستانه در نامه‌ای به مجمع عمومی سازمان ملل خواستار حمایت از غیرنظامیان و امدادگران در بحبوحه حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نوار محاصره شده غزه شده‌اند.

در این نامه مشترک، دست‌کم ۴۱۳ گروه بشردوستانه و امدادی تاکید کردند که غیرنظامیان و امدادگران قربانیان اصلی غزه شده‌اند.

این سازمان‌ها نوشتند: خصومت‌های وحشیانه‌ای که شاهد آن هستیم، حقیقت وحشتناکی را آشکار کرده است؛ ما در عصر معافیت از مجازات زندگی می‌کنیم؛ این وضعیت شرم‌آور است و نمی‌تواند ادامه یابد.

همچنین تحقیقات تازه جنگ جاری رژیم صهیونیستی در نوار غزه را یکی از خونین‌ترین جنگ‌ها در قرن ۲۱ توصیف کرده است.

در این گزارش آمده که ده‌ها هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و این در حالی است که بسیاری از این افراد در مناطقی ساکن بودند که پیش‌تر از سوی ارتش رژیم صهیونیستی «امن» معرفی شده بود. 

انتهای پیام/

نظر شما