شناسهٔ خبر: 68280238 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آغاز احداث نخستين مخزن ذخيره آب شرب اضطراري در منطقه 10

صاحب‌خبر -
آغاز احداث نخستين مخزن ذخيره آب شرب اضطراري در منطقه 10
خبرگزاری آریا - شهردار منطقه 10 از آغاز احداث نخستین مخزن آب اضطراری با هدف ذخیره‌سازی آب شرب در مواقع بحرانی در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به تجهیز منطقه به مخزن اضطراری آب گفت: با هدف ذخیره آب و آبرسانی به شهروندان در شرایط اضطراری، پروژه ساخت و جانمایی نخستین مخزن آب اضطراری در بوستان شهید غنی پور واقع در ناحیه یک منطقه آغاز شد.
وی با بیان اینکه مخازن ذخیره آبرسانی اضطراری به شبکه خطوط اصلی آب متصل هستند، افزود: این مخزن سر راه لوله اصلی شبکه آب واقع شده است که در زمان غیراضطرار آب از مخزن عبور می‌کند و به محض بروز حادثه‌ای که منجر به قطع شبکه آب شرب شود این مخزن به مدت 48 تا 72 ساعت آب مورد نیاز شهروندان را تأمین می‌کند.
شهردار منطقه 10 تصریح کرد: این مخزن از جنس فولاد و با ظرفیت یکصد مترمکعب (یکصد هزار لیر) و دارای شیر ورودی یکطرفه بوده و مجهز به پمپ تخلیه آب در شرایط بحران است.
اخ‌الصنایع بیان کرد: با توجه به دستورالعمل بهره برداری اضطراری مربوطه، پس از در مدار قرارگرفتن مخزن، از طرف ستاد مدیریت بحران منطقه تعداد پنج نفر از پرسنل شهرداری منطقه ساکن در محدوده، دوامیان محله، معتمدین محله و غیره که حائز شرایط باشند به آبفا منطقه معرفی می‌شوند و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند تا تحت عنوان میراب در شرایط اضطراری بتوانند تحت نظارت مرجع مدیریتی وقت با هدف استفاده عمومی و اضطراری از ذخیره مخزن بهره برداری کنند.
انتهای پیام/
خبرگزاری آریا
مخزن
خبرگزاری آریا
" alt="خبرگزاری آریا" width="100%" />

نظر شما