شناسهٔ خبر: 68279718 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آیین افتتاحیه موکب بین‌الملل کمیته زینبیون برگزار شد

آیین افتتاحیه موکب بین‌الملل کمیته زینبیون به همت اداره کل امور امور زنان و خانواده شهرداری تهران با حضور جمعی از مدیران و خادمان مبلغ بین‌الملل در مسیر طریق نجف به کربلا و عمود ۸۳۳ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران؛ در این آیین نرگس مظاهری‌پور مسئول واحد بین‎الملل کمیته زینبیون گفت: امسال هم همانند سال‏های گذشته با حمایت اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و همچنین شهرداری منطقه ۱۰ توانستیم عزیزان را گرد هم آوریم تا همگی بتوانیم رخت خادمی اباعبدالله الحسین علیه السلام را بر تن کنیم.

وی افزود: جمع شدن چنین افراد با تخصص و انگیزه‌ای قطعا دشواری‏هایی دارد، اما خداوند کمک کرد که امسال هم در پیاده‎روی اربعین حسینی برای خدمتگزاری به زائران گرد هم آییم و امیدوارم در این مسیر، قدم‌های خیلی موثر و مستمری برداشته شود.

«مرضیه مینایی‌پور» مسئول موکب «عقیله» حوزه بین‌الملل کمیته زینبیون با اشاره به فعالیت این موکب اظهارکرد: موکب بین‏الملل با اجتماع بزرگی از زنان مترجم و مسلط به زبان‌های خارجی‏ و به همت و پشتیبانی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران تشکیل شده است. برای برپایی این موکب تمام دست‌اندرکاران تلاش و مباحثی که در این رابطه است را پشتیبانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بانوان خادم در موکب بین‌الملل دارای تحصیلات عالی دینی و همچنین تخصصی زبان هستند، تصریح کرد: بانوان مبلغ در موکب بین‌الملل کمیته زینبیون به زبان‌های عربی، انگلیسی، اسپانیایی، اردو، هندی، فرانسه، آلمانی، ترکی (آذربایجان)، ترکی (استانبولی)، کره ای، ژاپنی و چینی مسلط هستند.

مینایی پور با بیان اینکه با تیم رسانه‌ای بسیار قوی و خوبی در این سفر معنوی همراه هستیم تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم انعکاس خبر‌های اربعین را در تمام دنیا داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت خادمان هم گفت: خادمان از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۳ بامداد در مسیر طریق نجف به کربلا حضور دارند و فعالیت و خدمت‎رسانی می‎کنند. در چند روز اخیر و در این مسیر زائران بسیاری به صورت گروهی در موکب بین‎الملل حضور پیدا کرده‏اند. به طور حتم در دو روز منتهی به اربعین حسینی نیز کاروان‌های بیشتری را پذیرش خواهیم کرد که ان شاء الله در طی طریق با آن‌ها ارتباط می‌گیریم تا این ارتباط به صورت مستمر و مداوم در طول سال با عنوان‌های مختلف ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم توجه به مسئله فلسطین و غزه در مراسم پیاده‏روی اربعین حسینی نیز تصریح کرد: فلسطین تنها مسئله تشیع و مسلمانان نیست بلکه مسئله بشریت است، یعنی آزادگان عالم مسئله فلسطین را مهم می‌دانند. ما نیز در طول مسیر پیاده روی زوار در خصوص این مسائل با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم و همچنین مسائل و مباحث دیگر را نیز مطرح می‌کنیم تا به امید خداوند بتوانیم یک جریان و نهضت درست و مستمر در سطح جهان داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما