شناسهٔ خبر: 68279563 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زاکانی:

در دوره قبل مديريت شهري تحقق درآمد شهرداري به طور ميانگين حدود 90 درصد و در دوره ما 137 درصد بوده است

صاحب‌خبر -
در دوره قبل مديريت شهري تحقق درآمد شهرداري به طور ميانگين حدود 90 درصد و در دوره ما 137 درصد بوده است
خبرگزاری آریا - شهردار تهران گفت:بعد از 20 سال که بدهی‌های بانکی شهرداری مطرح بود، با بانک‌ها محاسبه کردیم و بخش قابل توجهی از بدهی‌ها را تسویه کردیم.

به گزارش خبرگزاری آریا ، گردهمایی ائمه جمعه و جماعات استان تهران به مناسبت روز جهانی مسجد، صبح امروز- سه شنبه 30 مرداد 1403- با حضور شهردار تهران در مجتمع آدینه شهر تهران برگزار شد.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در این گردهمایی اظهار کرد: امروز 35 ماه و 19 روز است که در شهرداری هستیم، وقتی وارد شهرداری شدیم با یک شهر و شهروندان و مدیریت شهری مواجه بودیم که شرایطی داشت؛ شهر تهران که به گفته مقام معظم رهبری خودش یک کشور است آفت ها و آسیب هایی داشت، از جمله اینکه این وسعت 70 هزار هکتاری از یک بی‌عدالتی برخودار بود و فاصله جنوب و شمال شهر بسیار زیاد بود و از یک ناپایداری و بی هویتی کالبدی و عدم توزیع متناسب خدمات و امکانات رنج می برد.
وی افزود: تهرانی که بعد از 235 سال پایتختی یک بدقوارگی داشت و از قبل با یک الگوی درستی ساخته نشده بود. با شهروندانی مواجه بودیم که ناراضی بودند و از طرفی الگوهای نادرست در این شهر رسوب کرده بود و چون تهران یک الگو برای سایر شهرهای کشور و اثر گذار است این موارد و مشکلات به سایر شهرها نیز تسری پیدا می کرد.
زاکانی ادامه داد: با یک مدیریت شهری مواجه بودیم که یک مدیریت از نفس افتاده و بدهکار بود و وقتی سوال می کردیم که چرا کار در شهر صورت نمی گیرد پاسخ می دادند که ما بدهکاریم و برای حقوق پرسنل نیز سال 99 برای سه ماه از بانک قرض گرفتیم. پیامی که از دو نفر از شهرداران سابق مناطق گرفتیم این بود یکی از آنها گفت با این وضعیت به سر ماه نمی رسید و دومین نفر آنها به بنده گفت که به سال نمی رسید اما خدا لطف کرد و خودش باب نجات برای ما فراهم کرد و شرایط به سمتی رفت که امروز در این مدت نه تنها مستاصل نشدیم بلکه یک مسیر جدیدی در شهر باز شد.
شهردار تهران با بیان اینکه کل شهر را یکپارچه دیدیم و روح و جسم شهر را در هم تنیده محاسبه کردیم، اضافه کرد: مقصود از جسم شهر کالبد شهر و منظور از روح شهر سبک زندگی درست است. در این مدتی که بودیم بحث مان این بود پرونده های گذشته را ببندیم و برای آینده پرونده ای را باز نگذاریم. بعد از 20 سال که بدهی های بانکی شهرداری مطرح بود، با بانک ها محاسبه کردیم و قیمت قابل توجهی از بدهی ها را تسویه کردیم.
وی با اشاره به اینکه در دوره چهارم شورا میانگین تحقق درآمدی 101 درصد و دوره قبل میانگین 89 تا 90 درصد بوده و میانگین دوره ما 137 درصد است، بیان کرد: تحولات مختلفی در شهر دنبال شد و آنچه احساس می شد برای شهر ناشدنی است شدنی شد. مثلا دیروز سه ساعت و نیم برای خبرنگاران فقط اقدامات انجام شده در یک موضوع را توضیح دادم که این اقدامات برای بسیاری از آنها غیر قابل باور بود.
زاکانی با بیانن اینکه سه ماه پیش که خدمت حضرت آقا رسیدم عرض کردم که در تمام موارد از جمله ساخت وساز و حمل و نقل نرم های گذشته را شکستیم و از آنها عبور کردیم، گفت: مقصود این است که شهرداری خودش را به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل کند و تحولات چهارگانه یعنی تحول کالبدی، تحول در روح شهر، تحول درون شهرداری و تحول فناورانه و هوشمندسازی را انجام دهد که سخت ترین آن تحول روحی شهر است که شما عزیزان و ائمه جماعات و روحانیون پرچمداران این تحول هستید.
ادامه دارد...

نظر شما