شناسهٔ خبر: 68279125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۷۰ میلیارد ریال برای نوسازی مدارس خراسان جنوبی تخصیص یافت

بیرجند- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۷۰ میلیارد ریال در قالب طرح شهید عجمیان برای نوسازی مدارس به استان اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد رخسارپور روز سه‌شنبه در نشست همزمان شورای آموزش و پرورش شورای سوادآموزی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار کرد: این اعتبار در پنج شهرستان کم برخوردار از جمله نهبندان، سربیشه، درمیان و عشق آباد و زیرکوه هزینه شده است.

وی از افتتاح ۴۱ مدرسه در سطح استان تا اول مهر خبر داد و افزود: ۹۰ مدرسه تا پایان تابستان امسال آسفالت می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به لزوم اجرای عدالت آموزشی در سطح استان گفت: شهر بیرجند بیشترین مشکل فضای آموزشی را دارد و سرانه دیگر شهرستان‌ها از نرم کشوری بالاتر است.

وی عنوان کرد:۱۳۰ کلاس درس نیمه تمام در شهرستان بیرجند ایجاد شده تا بر اساس عدالت آموزشی پیش برویم.

رخسارپور ادامه داد: تمرکز این کلاس‌ها در روستاهای حاشیه شهر است و اول مهر سه مدرسه ۶ کلاسه در حاجی آباد افتتاح می‌شود که آمادگی اجرای زنگ مهر در یکی از این مدارس را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: خراسان جنوبی امسال جایگاه چهارم کشوری را در پاسداشت مقام معلم کسب کرده است.

سید علیرضا موسوی نژاد افزود: ۵۵۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی و ۳۰۰ دانش‌آموز از استان های همجوار در سال تحصیلی گذشته با عنوان راهیان پیشرفت از صنایع بزرگ استان و دستاوردهای هوافضای سپاه بازدید کردند.

وی عنوان کرد: گروه دوم دانش آموزان مهمان از استان های دیگر هم شهریور امسال به خراسان جنوبی سفر خواهند کرد تا از دستاوردهای صنعتی استان بازدید کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان گفت: رشد جمعیت و مهاجرت باعث این مشکل شده و تلاش کرده‌ایم مشکل رفع شود ولی بخش مهمی ناشی از محقق نشدن تعهدات انبوه سازان است.

وی اظهار کرد: با وجود ساخت و سازهای گسترده در سایت نهضت ملی فقط یک مدرسه برای آن منطقه در حال ساخت است و زمانی که جمعیت ساکن شوند مشکل چند برابر خواهد شد.

موسوی نژاد افزود: اردوگاه دانش‌آموزی خرو طبس هم باید در تهاتر با اوقاف به آموزش و پرورش سپرده می‌شود که نیاز است استانداری با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور رایزنی انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به پروژه مهر اظهار کرد: تاکنون چهار جلسه ستاد پروژه مهر برگزار و ۹ کارگروه تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ایرادات اساسی در امتحانات نهایی امسال استخراج و به وزارت آموزش و پرورش اعلام شده که نیاز به بررسی دارد عنوان کرد: امید است امسال پروژه مهر ویژه و خاص اجرا شود و با استفاده از همه ظرفیت‌ها بتوانیم رتبه برتر در کشور را کسب کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف مکان برای هنرستان هنرهای زیبا افزود: ۱۸۰ دانش‌آموز در این هنرستان مشغول تحصیل هستند که نیاز است اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای مناسب تامین کند چون مدرسه فعلی دولتی بوده و آموزش و پرورش به آن نیاز دارد.

لزوم انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برای اجرای طرح ملی سواد قرآنی در استان، تسریع در امضای تفاهم‌نامه ساخت ۲۷ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن و برگزاری جلسه‌ای ویژه برای تعیین تکلیف فضای هنرستان هنرهای زیبا از جمله مصوبات این ۲ شورا بود که به طور همزمان برگزار شد.

نظر شما