شناسهٔ خبر: 68278567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار قم مطرح کرد

ارتقای کیفیت حمل‌ونقل عمومی در قم / نوسازی تاکسی‌ها نیازمند همراهی دولت است

شهردار قم گفت: با اقداماتی همچون نوسازی ناوگان، اصلاح خطوط و بهینه‌سازی حرکت ناوگان توانستیم کیفیت حمل‌ونقل عمومی در شهر قم را ارتقا دهیم.

صاحب‌خبر -

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: حمل‌ونقل عمومی قم در وضعیت مطلوبی است که این موضوع را می‌توان در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: اجرای سرفاصله زمانی، حذف کامل پول نقد، اطلاع از رسیدن اتوبوس به ایستگاه با پنج روش، حذف بازرسی‌های فیزیکی و استفاده از جی پی اس، نظارت تصویری با دوربین‌های روی اتوبوس و سامانه نظارت پیامکی روی ناوگان از جمله خدمات جدید در این عرصه است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: ایجاد کارواش تمام مکانیزه و شست‌وشوی هر روزه اتوبوس‌ها برای تکریم شهروندان، توجه به حقوق و مزایای رانندگان، راه‌اندازی نرم‌افزار نگهداری اتوبوس‌ها، ارائه آموزش‌های متعدد به رانندگان و افزایش چشمگیر درآمد اتوبوسرانی با حذف پول نقد از جمله اقداماتی در زمینه حمل‌ونقل عمومی قم است که شرایط بهتری را نسبت به گذشته نوید می‌دهد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به مسئله نوسازی ناوگان در سال جاری، اضافه کرد: تاکنون ۱۴ دستگاه اتوبوس حمل‌ونقل شهری قم بازسازی شده است و برای سال جاری نیز ۲۵ دستگاه دیگر بازسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث مدیریت ناوگان در سازمان تاکسیرانی به بخش خصوصی مربوط است، ادامه داد: دولت در نظر داشت طرح‌هایی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کلان‌شهرها اجرایی کند که با افزایش قیمت خودرو این طرح‌ها متوقف شد و امید است با روی کار آمدن دولت جدید دنبال شود.

شهردار قم اضافه کرد: در کنار این شهرداری قم ۲۰ میلیارد تومان منابع برای اعطای وام نوسازی ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته است که با وجود چند هزار خودروی فرسوده در این بخش، برای موفقیت نیازمند همراهی دولت هستیم.

نظر شما