شناسهٔ خبر: 68277405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۴۷۶ هزار زائر از مرز رسمی خسروی تردد کردند

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۴۷۶ هزار و ۱۷۵ نفر زائران اربعین از اول تا پایان روز چهاردهم ماه صفر از مرز رسمی خسروی تردد کردند.

صاحب‌خبر -

سیدشهرام کهریزی‌ روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از مجموع ترددهای صورت گرفته ۶۸ هزار و ۶۰۲ نفر طی ۲۴ شبانه روز گذشته ( ۳۰ مردادماه) از مرز خسروی تردد کرده اند که از این تعداد ۴۱هزار و ۷۷۹نفر از این مرز رسمی به قصد عزیمت به کربلای معلی و عتبات عالیات از کشور خارج شده‌اند.

وی اظهار کرد: از مجموع افرادی که از مرز رسمی خسروی طی ۲۴ ساعت گذشته از کشور خارج شده اند ۴۱ هزار ۲۶۸ نفر زائران ایرانی و ۵۱۱ نفر مسافران خارجی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۶ هزار و ۶۰۲ زائر از مرز خسروی وارد کشورمان شده اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۸۵ نفر ایرانی و ۲۱۷ نفر مسافران خارجی هستند.

کهریزی از آمادگی کامل برای بازگشت زائران به کشور خبرداد و افزود: در آستانه اربعین حسینی پایانه مرزی خسروی با مجموعه امکانات رفاهی و خدماتی در خدمت زائران اربعین برای ورود و خروج از کشور است.

وی تردد از مرز خسروی را روان اعلام کرد و از زوار خواست سفر زیارتی خود را به روزهای پایانی منتهی به اربعین موکول نکنند.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

نظر شما