شناسهٔ خبر: 68276955 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

رکورد تولید و سودآوری در پتروشیمی جم‌پیلن جابه‌جا شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم‌پیلن گفت: رکورد تولید فصلی این شرکت در سه ماه نخست ۱۴۰۳، پس از ۱۲ فصل در سه سال اخیر، شکسته شد و توانستیم به سود قابل توجه دست یابیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به‌نقل از پتروشیمی جم‌پیلن، رضا گنجی با تشریح عملکرد سه ماه نخست ۱۴۰۳ این شرکت در مقایسه با مدت مشابه پارسال، از ارتقای همه شاخص‌های پتروشیمی جم‌پیلن خبر داد.

وی با اشاره به افزایش خوراک ورودی از سایر منابع برای پایداری و افزایش تولید محصولات شرکت جم‌پیلن، افزود: تا پایان خرداد ۱۴۰۳، خوراک پروپیلن دریافتی از پتروشیمی جم با مساعدت این شرکت، برابر با ۵۹ هزار و ۴۰۸ تن، منطبق با برنامه مصوب سال بوده است. همچنین، تأمین کسری خوراک از طریق سایر منابع نیز برابر با ۶ هزار و ۱۲۰ تن، حدود ۶درصد بیشتر از پارسال، با هدف افزایش حداکثری تولید انجام شده است. دریافت اتیلن از پتروشیمی جم به‌عنوان خوراک تکمیلی و تأمین بخشی از کسری خوراک پروپیلن، حدود ۳ هزار و ۱۵۱ تن، ۲۳درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم‌پیلن افزایش حجم تولید در بهار ۱۴۰۳ به‌نسبت مدت مشابه پارسال را ۵درصد برشمرد و یادآور شد: تولید این شرکت در بهار ۱۴۰۳، ۶۸ هزار و ۲۲ تن، حدود ۵درصد بیشتر از برنامه مصوب سال و اندکی بیش از مدت مشابه سال قبل بوده است. به ترتیبی که پس از ۱۲ فصل در سه سال اخیر، بالاترین رکورد فصلی تولید پتروشیمی جم‌پیلن، با همکاری مناسب پتروشیمی جم، پیگیری مستمر و تأمین کسری روزانه خوراک از سایر منابع و مصرف حداکثری اتیلن، محقق شده است.

گنجی ادامه داد: درآمد فروش شرکت پتروشیمی جم‌پیلن در بهار ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار  و ۱۰۰ میلیارد تومان و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان (حدود ۷درصد) بالاتر از سال قبل و حدود ۳۲۴ میلیارد تومان (حدود ۱۲درصد) بیش از برنامه مصوب سال، بیشتر ناشی از افزایش قیمت فروش هر تن محصول به دلیل عرضه محصولات با ارزش افزوده بالا بوده است، اما متمایزترین دستاورد این شرکت در سه ماه نخست، کسب بالاترین قیمت فروش هر تن محصول برای گریدهای قابل تولید، در مقایسه با سایر تولیدکنندگان پلی‌پروپیلن کشور است.

وی از دستیابی جم‌پیلن به سود خالص بیش از بودجه مصوب شرکت خبر داد و گفت: سود خالص پتروشیمی جم‌پیلن با یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، ۱۰۰ میلیارد تومان (حدود ۶درصد) بیش از مدت مشابه پارسال و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان (حدود ۴۴درصد) بیش از برنامه مصوب سال بوده است. نکته قابل توجه دیگر، حاشیه سود خالص مناسب شرکت است که جزو بالاترین‌ها در بین شرکت‌های پتروشیمی کشور است، همچنین افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری جریان نقدی سالانه شرکت با افزایش یک‌هزار و ۲۶۰ میلیارد ریالی (حدود ۴۰درصد افزایش در قیاس با سال قبل) از طریق بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم‌پیلن حفظ رتبه نخست بزرگ‌ترین تولیدکننده پلی‌پروپیلن کشور با سهم بازار ۲۸درصدی و کسب رتبه نخست در تولید گریدهای شیمیایی با عرضه پنج گرید انحصاری را از افتخارات این شرکت و کارکنان خبره و پرتلاش آن دانست و افزود: یکی از اقدام‌های مهم، فروش گرید ترپلیمر فیلم RP120L با افزایش حجم سه‌برابری در بهار ۱۴۰۳، در مقایسه با مدت مشابه پارسال بوده که با بهبود کیفیت و توسعه بازار در کشور انجام شد و با توجه به ارزش افزوده قابل توجه این گرید، به سودافزایی مطلوب منجر شده است.

گنجی از شکستن تحریم‌های ظالمانه در تأمین قطعات حیاتی شرکت خبر داد و گفت: پس از حدود ۱۰ سال وقفه و در اوج تحریم‌های ظالمانه توانستیم چالش جدی تأمین قطعات یدکی یکی از حیاتی‌ترین تجهیز شرکت را با انتخاب تأمین‌کننده قطعات حل کنیم تا شاهد افزایش بهره‌وری هرچه بیشتر تولید در جم‌پیلن باشیم.

وی با اشاره به صرفه‌جویی ارزی بیش از ۱۰۰ هزار یورویی از طریق بهینه‌سازی فرمولاسیون و بهبود مصارف مواد شیمیایی، افزود: توسعه و تولید دو گرید تازه با مصارف تولید اقلام صنعتی و خانگی و تولید فیلم‌های بسته‌بندی نیز در سه ماه ابتدایی ۱۴۰۳ اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم‌پیلن با ارزیابی مثبت نقش شرکت پتروشیمی جم و مدیران واحدهای تابع آن در دستیابی به شاخص‌های قابل اتکا و امیدآفرین شرکت، از همت و تلاش مدیران و کارکنان شرکت پتروشیمی جم و جم‌پیلن قدردانی کرد.

نظر شما