شناسهٔ خبر: 68276428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

کتابچه «کوی نیک نیکنامان» در زنجان منتشر شد

زنجان- مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگان استان زنجان گفت: کتابچه «کوی نیک نیکنامان» در زنجان منتشر شد.

صاحب‌خبر -

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همزمان با سالروز گرامیداشت ورود آزادگان به میهن اسلامی و برگزاری اجلاسیه کنگره ملی شهدای غریب اسارت در زنجان کتابچه «کوی نیک‌نامان» به منظور معرفی شهدای والامقام غریب اسارت منتشر شد.

وی تصریح کرد: این کتابچه به همت معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تهیه و منتشر شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین از برگزاری یادواره شهدای غریب خبر داد و گفت: این کنگره با هدف عمل به فرمایش مقام عظمای ولایت مبنی بر جبران کم کاری‌های صورت گرفته درطول سالیان متمادی درحوزه گردآوری آثار و معرفی وقایع دوران اسارت به ویژه معرفی شهیدان مظلوم آن دوران و تدبیر ریاست جمهور فقید پیرامون ضرورت به تصویر کشیدن جانفشانی چهره‌های مقاوم و قهرمان آزاده شکل گرفته است.

وی از شهدای غریب به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت یاد کرد و ادامه داد: شهدای غریب نماد صبر بوده و انتظار شهادت از دیگر ویژگی‌های این شهدای گرانقدر است.

بزرگر گفت: از دیگر ویژگی‌های شهدای غریب می‌توان به مظلومیت در اسارت، ایمان، شجاعت، تقوا، ولایت‌مداری، انقلابی و جهادی اشاره کرد که در سخت‌ترین شرایط پای این نظام و انقلاب ماندند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: شهید غریب به شهیدی اطلاق می‌شود که حین اسارت مظلومانه و غریبانه در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمده است که شمار این عزیزان در استان زنجان از ۵ به ۱۱ شهید رسیده است که متاسفانه اطلاعات سه تن از این شهدا در دسترس نیست.

وی گفت: شهدای والامقام علی رستمی، غلامرضا کرد، درویش‌علی زنگنه، فرامرز افشاری، فرهاد محمدی، علیرضا دوستی، عباس عسگربندلو، آیت‌اله بیگدلی، علی قره‌گوزلو، جزو شهدای گرانقدر غریب اسارت استان زنجان هستند.

نظر شما