شناسهٔ خبر: 68276157 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار اصفهان:

عملکرد استان اصفهان در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، در رتبه نخست کشور قرار دارد

استاندار اصفهان گفت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی براساس رتبه بندی وزارت کشور، استان اصفهان در میان استان‌های کشور حائز بهترین عملکرد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ضمن اشاره به رویکرد و برنامه ریزی استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: بر اساس رتبه‌بندی ارائه شده از سوی وزارت کشور از منظر سرمایه‌گذاری خارجی در دوره اخیر، استان اصفهان در میان سایر استان‌های کشور حائز بهترین عملکرد شده است.

وی افزود: رتبه‌بندی استان‌ها از منظر سرمایه‌گذاری خارجی بر اساس چهار شاخصِ تعداد طرح‌های مصوب، تعداد طرح‌های به بهره‌برداری رسیده، تعداد اشتغال ایجاد شده و میزان سرمایه وارده محاسبه می‌شود همچنین براساس این رتبه بندی همچنین استان اصفهان با ۶۶ طرح به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بیشترین مبلغ جذب مربوط به طرح‌های سرمایه گذاری خارجیِ به بهره‌برداری رسیده را داشته و در رتبه نخست کشور قرار دارد.

مرتضوی توسعه سرمایه‌گذاری و انباشت موجودی سرمایه را از عوامل مهم در تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی در طول برنامه هفتم دانست و عنوان کرد: اقتصاد ایران در دهه ۱۳۹۰ به لحاظ سرمایه‌گذاری و موجودی سرمایه با فرصت سوزی بزرگی مواجه شد اما خوشبختانه دولت سیزدهم در سه سال فعالیت خود عملکرد قابل قبولی در نرخ رشد سرمایه‌گذاری داخلی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: خیز به سمت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه نیازمند جهش به سطوح بالای نرخ رشد سرمایه‌گذاری داخلی است که ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شود در این راستا افزایش سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند دستیابی به رشد اقتصادی هدف گذاری شده در افق پیش رو را محقق نماید.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به عنوان یک عامل مهم برای توسعه اقتصاد کشور و افزایش رونق کسب و کارها محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا وزارت کشور رصد و پایش عملکرد استان‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور پیگیری قرار داده است.

مرتضوی ضمن اشاره به شرایط استان اصفهان در حوزه محیط زیست و کمبود منابع آب، بیان کرد: از ابتدای فعالیت در استانداری اصفهان همواره مسیرهای متعددی که بتوان با بهره‌مندی از آنها استان را توسعه و به رشد اقتصادی کشور کمک کرد مورد بررسی و توجه قرار دادیم و طبق عهدی که با شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بستیم در راستای تبدیل اصفهان به بهشت سرمایه گذاری کشور تلاش کردیم.

وی در پایان عنوان کرد: از این رو اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش بنیان را دو بال توسعه استان قرار دادیم تا باری بر لحاظ آلودگی به اصفهان افزوده نشود و منابع محدود آبی استان را تهی نکنیم، که این دو رویکرد در عملکرد استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی نیز مؤثر بوده اند.

نظر شما