شناسهٔ خبر: 68275999 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سراج در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت علوم:

سیمایی صراف به سوالات من در کمیسیون پاسخ نداد

سراج در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت علوم: نماینده مخالف گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: وزیر پیشنهادی علوم در کمیسیون اجتماعی حضور یافتند و من از ایشان ۸ پرسش مطرح کردم که به آنها پاسخ ندادند و من به همین دلیل با ایشان مخالف هستم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد سراج نماینده مخالف گزینه پیشنهادی وزارت علوم عنوان کرد:‌ ما عضو تیم ملی هستیم. دوران رقابت تمام شد. این جا محل رقابت نیست، اینجا محل رفاقت و همکاری برای موفقیت و سربلندی ملت ایران اسلامی است

وی با بیان اینکه رئیس جمهور هم عضو تیم ملی است و  وزاریی که از مجلس رای اعتماد بگیرند عضو تیم ملی هستند، گفت: ما باید به هم کمک کنیم تا این ملت حماسه ساز به آسایش و آرامش برسند. موافقت یا مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم در مسیر کمک به رئیس جمهور و در جهت خدمت به ملت ایران خواهد بود.

نماینده تهران تاکید کرد: این مجلس مَعبد است و اگر بنای آن برتقوا باشد تصمیمات و مصوباتش گره گشا است. دولت هم معبد است و  بنای آن هم باید بر اساس تقوا باشد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس به نامزدها توصیه کردند با خداوند عهد کنید که اگر موفق شدید و مسئولیتی را کسب کردید کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید با  انقلاب زاویه دارند زیرا به درد شما نمی خورد و همکار خوبی برای شما نیست و آن کسی که دلبسته آمریکا باشد برای شما همکار خوبی نخواهد بود و از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد

سراج گفت: ایشان در روز دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم که با حضور شهید رئیسی بود فرمودند کار فوری مجلس رای به کابینه است و شما رئیس جمهور مسئولیت مهم دارید کسی که امین، متدین نگاه مثبت به افق داشته باشد سوء سابقه نداشته باشد، غرق در مسائل جناحی نباشد متدین سر کار بیاید.

وی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی علوم در کمیسیون اجتماعی حضور یافتند و من از ایشان ۸ پرسش مطرح کردم که به آنها پاسخ ندادند و من به همین دلیل با ایشان مخالف هستم؛ برنامه شما برای کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان و دیپلماسی علمی چیست؟، برنامه شما برای اجرای سند آمایش آموزش عالی با تاکید بر تقویت دانشجویان نخبه، عالم، انقلابی، متعهد، متدین و متخصص برای صیانت از آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی چیست؟، برنامه شما برای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج دانشجویی و توسعه سرهای دانشجویی برای دانشجویان متاهل چیست؟ اینها پرسش‌های من بود که از وزیر پیشنهادی علوم پرسیدم اما ایشان پاسخی برای آنها نداشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما