شناسهٔ خبر: 68275951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعامل دولت و مجلس در تشکیل کابینه وفاق ملی

سجادی: مجلس در بررسی وزرای پیشنهادی نگاه حاد جناحی نداشته باشد

محسن فرامرزی

یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه وفاق ملی برای کشور ما یک نیاز ضروری است، گفت: مجلس شورای اسلامی نگاه رئیس جمهور در زمینه ایجاد وفاق ملی را دنبال کند.

صاحب‌خبر -

سیدکمال سجادی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وفاق ملی یک ضرورت برای کشور است، اظهار کرد: وفاق ملی موجب انسجام و اتحاد ملی می شود و مسائل حاشیه ای را کنار زده و نزاع های سیاسی را کم می کند. در این شرایط انرژی قوا و نهادهای نظام و همچنین جامعه صرف حل مشکلات کشور و توجه به اولویت های جامعه می شود؛ از این منظر وفاق ملی برای کشور ما یک نیاز ضروری است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای ایجاد وحدت و انسجام ملی، ادامه داد: در کابینه پیشنهادی، برخی وزرا بسیار خوب انتخاب شده و نماد وفاق ملی هستند. مثلا عراقچی فردی است که با همه جناح ها کار کرده است و آنها او را قبول دارند. او مراحل رشد در وزارت خارجه را به طور طبیعی طی کرده است. تحصیلات مرتبط داشته و به زبان انگلیسی تسلط دارد. اطلاعات به روزی از نظام بین‌الملل دارد و فرد توانمند و کارشناس برای مذاکرات است. عراقچی یک انتخاب عالی برای وزارت خارجه است. خطیب به عنوان وزیر اطلاعات هم یک گزینه خوب دیگر است که در دولت گذشته هم موفق بوده و تجربه دارد و مورد قبول همه جناح ها است.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان خاطرنشان کرد: افرادی مثل عراقچی یا خطیب نماد وفاق ملی در کابینه هستند اما نظر شخصی من این است که برخی وزرا که پیش از این مواضع تند سیاسی داشته اند، شاید گزینه مناسبی نیستند. به هر حال مجلس شورای اسلامی باید دقت کند تا به افرادی رای اعتماد  بدهد که واجد تجربه و سابقه، دانش و تخصص کافی بوده و زاویه ای با اصل نظام نداشته باشند تا کابینه ای قوی تشکیل شود و یک نمونه خوب برای وفاق ملی باشد.

سجادی در پایان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نگاه رئیس جمهور در زمینه ایجاد وفاق ملی را دنبال کند، خاطرنشان کرد: مجلس در بررسی وزرای پیشنهادی نگاه جناحی حاد نداشته باشد. از سویی این نکته را باید مدنظر داشت که مشکل کشور ما مدیریت است. مدیران قوی و توانمند می‌توانند تحول، پیشرفت و عدالت را محقق کنند، اما مدیرانی که مواضع تند سیاسی دارند، در کشور اختلاف ایجاد می کنند، بنابراین مدیران ارشد کشور نباید تندرو باشند.

انتهای پیام

نظر شما