شناسهٔ خبر: 68275800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگرانی‌های پس از بازگشت زائران تا خبری تلخ از تولید فارس در روزنامه‌های شیراز

شیراز - ایرنا - وجود ۵۳۹ واحد صنعتی تعطیل در فارس، نگرانی از شیوع بیماری‌های بومی عراق در میان زائران اربعین، اولتیماتوم استاندار فارس به مدیران درباره اجرای طرح جوانی جمعیت، و بی‌آرامستانی شهر پرجمعیت فارس از خبرها و گزارش‌هایی است که در ورق زدن روزنامه‌های ۳۰ مرداد شیراز توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه شیراز، چند تیتر بیش از همه مخاطب را به صفحه‌هی میانی این مطبوعات می‌کشاند تا جزئیات بیشتری بخوانند.

" چرتکه اندازی رصد در حمایت از فرزندآوری" ،" چالش احیاء و اموات" در صدرا، "نگرانی از شیوع بیماری‌های بومی عراق پس از بازگشت زائرین" و " تعطیلی ۵۳۹ واحد صنعتی در فارس" و یادداشتی با عنوان "غایب‌ها" از این دست مطالب هستند که می‌تواند برای مخاطب روزنامه‌خوان، جذاب باشد.

پاسخ به نگرانی‌های پس از اربعین در عصر مردم

عصر مردم در مصاحبه ای با معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز به "نگرانی از شیوع بیماریهای بومی عراق پس از بازگشت زائرین" پرداخته است.

دکتر محمدرضا کریمی در این مصاحبه بیماریهای تنفسی را از بیماریهای شایع در عراق عنوان کرد که کمتر در ایران وجود دارد؛ به گفته بر اساس گزارش‌ها، سرخک بویژه در میان زیر ۱۵ ‌ساله افزایش یافته و مردم باید آگاه باشند و اگر واکسیناسیون نشده‌اند اقدام کنند.

او درباره این بیماری و البته کرونا که اخیرا بیشتر شایع شده توصیه به استفاده از ماسک و مراقبت از خود در تجمعات کرده و برای پیشگیری از ابتلا به تب دانگی پوشیدن لباس‌های آستین بلند، نخی و رنگ روشن را توصبه کرده چرا که بیماری آئدس در عراق هم مشاهده شده است.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز زیرساختهای بهداشتی کشور عراق مانند کشور ما نیست و اگر اصول بهداشتی رعایت نشود، احتمال انتقال بیماری‌ها از راه تنفس، آب و غذا وجود دارد؛ او رعایت بهداشت فردی و عمومی را مهمترین شرط حفظ سلامت در اربعین دانسته است.

انعکاس گسترده خبر تلخ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در مطبوعات

عصر مردم خبر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از تعطیلی ۵۳۹ واحد صنعتی در فارس را تیتر اول خود کرده است؛ این خبر برآمده از نشست خبری روز گذشته این مسوول است.

مسعود عظیمی گفته: راهی جز فعال شدن واحدهای واحدهای کوچک و متوسط نداریم که در این راستا هم باید زیر ساخت‌ها را به اندازه کافی آماده کنیم.

تیتر اول افسانه نیز برداشتی از همین خبر است؛ این روزنامه به نقل از مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان نوشته: اختلاف شرکا، نداشتن مدیریت جامع و نداشتن شبکه از مهمترین علل تعطیلی واحدها در فارس است.

عظیمی در این نشست خبری گفته: در حال حاضر شرکت شهرک صنعتی فارس تنها برق واحدهای نیازمند زیر یک مگاوات برق را می‌تواند کند و کل برق مورد نیاز صنایع استان تامین نمی‌شود.

گزارش روزنامه‌های فارس از اولتیماتوم و حمایت دوباره استاندار فارس از فرزندآوری

استاندار فارس روز گذشته در چهارمین ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت سخنرانی کرد و سخنان او نمود گسترده‌ای در صفحه نخست روزنامه‌های شیراز داشته است.

خبر جنوب این سخنان را با تیتر " چرتکه‌اندازی رصد" در حمایت از فرزندآوری منتشر کرده و به نقل از محمدهادی ایمانیه نوشته است: راه حفظ نیروی حوان کشور، صیانت از جوانی جمعیت است و مدیرانی که به این موضوع اهمیت نمی دهند باید برای ترک فعل خود نسبت به قانون پاسخگو باشند.

آنطور که استاندار فارس گفته، سامانه ای برای بررسی اجرای قوانین خانواده و جمعیت نوشته شده است که نباید به فراموشی سپرده شود، رتبه بندی ها باید به تشویق برترین‌ها و تنبیه ضعیف‌ترین‌ها منجر شود.

شیراز نوین سخنان استاندار فارس در حمایت از فرزندآوری را با تیتر " صیانت از جوانی جمعیت الزام قانونی است" در بالای صفحه نخست خود منتشر کرده و این بخش از سخنان ایمانیه که مدیرانی که به اجرای این قانون اهمیت نمی دهند باید نسبت به قانون پاسخگو باشند را برجسته کرده است.

تماشا نیز سخنان اخیر ایمانیه در ستاد جوانی جمعیت فارس را با تیتر "مساله جوانی جمعیت برای کشور بسیار اززشمند است" منتشر کرده است.

"چالش احیاء و اموات" صدرا در خبر جنوب

خبر جنوب با انتشار گزارشی، بار دیگر چالش بی‌آرامستانی شهر پر جمعیت صدرا از توابع شیراز را برجسته کرده و نوشته است: فعلا هیچ نقطه‌ای در صدرا وجود ندارد که به صورت رسمی بتوان آن را آرامستان نامید.

این روزنامه به نقل از شهردار صدرا نوشته است: هرجایی که دستگاه‌های متولی تایید کنند، آماده احداث آرامستان هستیم. او در این مصاحبه به پروژه هایی که کلنگ زنی شد اما به دلیل مسائل زیست محیطی و بهداشتی متوقف ماند نیز اشاره کرده و درباره آن توضیح داده است.

"غایب‌ها"ی افسانه از دوری فرزندان ایران از کتاب و کتابخوانی می‌گوید

روزنامه افسانه در ستون " روزن" خود، یاد داشتی با عنوان "غایب‌ها" منتشر کرده و به این مساله پرداخته که نیمی از جمعیت ۱۵ میلیونی کودک و نوجوان کتاب نمی خوانند و نیمی از آنها عضو کتابخانه‌های عمومی و دانش آموزی هستند.

در این یادداشت به علل این کتاب نخوانی کودکان و نوجوانان نیز اشاره شده که به ادعای نویسنده ضعف شدید فرهنگ نوشتاری و البته تولیدات ادبی ناچیز برای این گروه سنی است.

نظر شما