شناسهٔ خبر: 68275459 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اقدامات دانشگاه آزاد برای اربعین؛

راه‌اندازی ۸ موکب دانشگاه آزاد در نقاط مرزی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد در ابلاغیه‌ای دو عدد ۵ و ۶میلیون را به عنوان وام اربعین برای همکاران و دانشجویان در نظر گرفته است.

صاحب‌خبر -

فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره‌ اقدامات و خدماتی که دانشگاه آزاد برای سفر اربعین تدارک دیده، عنوان کرد: با توجه به تاثیر و اهمیت معنوی، سیاسی و اجتماعی اربعین، دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌طور جدی به آن توجه دارد و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در این حوزه انجام می‌دهد.

جهان‌بین ادامه داد: در بحث اختصاص وام دانشجویان و همکاران علاقه‌مند می‌توانند از این وام استفاده کنند و از طریق بانک‌های عامل این وام در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اقدام بعدی دانشگاه آزاد اسلامی برای اربعین، راه‌اندازی ۸موکب در نقاط مرزی است که از جمله در مرزهای تمرچین، باشماق، مهران، خسروی و نقاط دیگر انجام گرفته و هزینه این موکب‌ها بخشی از طریق دانشگاه و بخش عمده آن از طریق خیرین تامین می‌شود؛ ۲موکب نیز دانشگاه آزاد در مسیر، تدارک دیده که یکی از آن‌ها موکب خدمات پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم است و دیگری موکب امت محمد(ص) است که بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد آن را راه‌اندازی کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد مطرح کرد: بحث دیگر طرح رفعت است. با توجه به اینکه رهبر انقلاب تاکید کردند میزبانی عراقی‌ها نباید دچار چالش شود و این طرح به منظور این است که هر دانشجوی عراقی میزبان یک دانشجوی ایرانی باشد که سال گذشته ۲۵۰۰ دانشجوی عراقی دانشگاه میزبان ۲۵۰۰ دانشجوی ایرانی بودند.

وی ادامه داد: اقدام بعدی دانشگاه آزاد اسلامی تولید محتوای فاخر است که واحد الکترونیک دانشگاه با تولید محتوای فرهنگی فاخر الکترونیک در این زمینه تلاش می کند.

جهان‌بین بیان کرد که دانشگاه آزاد اسلامی برنامه هایی نیز برای جاماندگان اربعین فراهم کرده است از جمله تجمع‌هایی که انجام خواهد شد و بحث نذورات که با همکاری اساتید، همکاران و دانشجویان پیش می‌رود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به تشریح بیشتر وام‌های اربعین دانشگاه آزاد پرداخت و گفت: معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در ابلاغیه‌ای دو عدد ۵ و ۶میلیون را با توجه به دوری و نزدیکی به مرزها برای همکاران و دانشجویان در نظر گرفته که از طریق بانک ملی قابل دریافت است.

جهان‌بین به چالش‌های این وام نیز اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌ها ناهمترازی تقاضا و ارائه وام است. بخاطر تقاضای زیاد، وامی که تعلق می‌گیرد ممکن است میزان تقاضا را پوشش ندهد که برای این مشکل نیز نامه‌نگاری‌هایی با معاونت ذی ربط انجام دادیم که تا حد زیادی این چالش رفع شود.

به گزارش مهر، مهندس احمد صالحی آرا رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان اینکه این دانشگاه با برپایی موکب های مرزی و برون مرزی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کند، گفت: مواکب مرزی دانشگاه آزاد اسلامی در استان های خوزستان (موکب مرزی چزابه و شلمچه)، کرمانشاه (موکب مرزی خسروی، شهر کنگاور و واحد کرمانشاه)، ایلام (مهمانسرای مهران و موکب واحد مهران)، کردستان (موکب مرزی باشماق) و آذربایجان غربی (موکب مرزی تمرچین) واقع شده است.

وی اظهار کرد: همچنین مواکب برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی در عمود ۵۶۴ (اسکان، فرهنگی و پذیرایی)، عمود ۶۰۳ (اسکان، فرهنگی، پذیرایی و پزشکی) و عمود ۷۷۰ (فرهنگی، پذیرایی، پزشکی و برنامه های بین المللی) آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

نظر شما