شناسهٔ خبر: 68274755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرداخت مطالبات گندمکاران بوشهری به ایستگاه آخر رسید

بوشهر- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: هفت هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال از مجموع هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال معادل ۹۸.۸ درصد مطالبات گندمکاران این استان تاکنون پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

" رضا تنگستانی مکان " روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: آخرین مرحله پرداختی مطالبات گندمکاران استان بوشهر نیمه دوم مردادماه جاری به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: مانده مطالبات گندمکاران استان بوشهر ۱۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ ۲ میلیبارد و ۴۳۰ میلیون ریال مربوط به یک کشاورز است که بدلیل مسدود بودن حساب بانکی نامبرده امکان پرداخت وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر یادآور شد: مبلغ مانده یادشده مربوط به گندمکارانی است که محصول خود را تا قبل از ۲۲ خرداد ماه تحویل مراکز خرید این اداره کل داده اند.

تنگستانی ادامه داد: ۳۰ محوله به میزان ۵۹ تن گندم نیز بعد از تاریخ یادشده تحویل مراکز ملکی این اداره کل شامل سیلو "برازجان " و انبار " چغادک " داده شده است .

تنگستانی مکان گفت: تاکنون ۴۴ هزار و ۴۴۴ تن گندم مازاد کشاورزان از طریق ۱۳ مرکز خریداری شده است .

وی با اشاره به اینکه عمده گندم خریداری شده معمولی است تصریح کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷۵ هزار ریال و گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال خریداری می شود.

تنگستانی مکان ادامه داد: گونه گندم دوروم از مزارع کشت آبی برداشت می شود که تاکنون ۲۵۰ تن از این گونه خریداری شده است.

وی بیان کرد: خرید تضمینی گندم در استان بوشهر از نیمه دوم فروردین آغاز شده و تا پایان مرداد ماه دارد.

تنگستانی مکان گفت: نیاز سالانه گندم مصرفی استان بوشهر ۱۳۰ هزار تن است که باتوجه به کاهش بارندگی ، پیش بینی می شود امسال میزان خرید نسبت به سال قبل ۷۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: هم اینک ذخیره استراتژیک گندم در محل انبارهای ملکی۵۰هزار تن است افزود: مابقی نیاز مصرفی گندم از استان های فارس و خوزستان در حال تامین است.

نظر شما