شناسهٔ خبر: 68274583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعضای هیات رییسه شورای شهر دزفول انتخاب شدند

دزفول - ایرنا - نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول با دستورجلسه انتخاب اعضای هیات رییسه چهارمین سال فعالیت این شورا روز چهارشنبه با حضور تمام اعضا برگزار و علیرضا زمانی‌راد به عنوان ریاست آخرین سال دوره ششم شورای شهر دزفول انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پس از ۲ بار لغو نشست‌های رسمی شورای اسلامی شهر دزفول برای انتخاب هیات رییسه چهارمین سال فعالیت این شورا به دلیل به حد نصاب نرسیدن نشست‌ها ناشی از غیبت چهار عضو این شورا که با حواشی فراوانی در این شهر مواجه شد، سرانجام سومین نشست این شورا برای انتخاب چهارمین سال فعالیت صبح امروز برگزار شد.

علیرضا زمانی راد تنها نامزد ریاست چهارمین سال فعالیت شورای اسلامی شهر دزفول بود که با پنج رای در مقابل چهار رای سفید به ریاست این شورا انتخاب شد.

سیدباقر موسوی فخر نیز تنها نامزد نایب رییسی سال آخر فعالیت این شورا بود که وی با هشت رای در مقابل یک رای سفید برای این سمت انتخاب شد.

غلامعلی پوررضایی نیز تنها نامزد سخنگویی شورای اسلامی شهر دزفول برای چهار سال فعالیت این شورا بود که با ۶ رای در مقابل سه رای سفید به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شد.

برای تصدی منشی اول شورای اسلامی شهر دزفول تنها حجت الاسلام مهدی جعفرنمازی نامزد شد که این عضو شورا با هفت رای در مقابل ۲ رای سفید به عنوان منشی اول انتخاب شد.

علت غیبت در نشست‌های انتخاب هیات رییسه یافتن راهی برای مشارکت تمام اعضا بود

محمدحسن پرآور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول که در ۲ نشست قبلی انتخاب هیات رییسه جزو چهار عضو غایب بود، در این نشست با تبریک به هیات رییسه جدید این شورا و آرزوی موفقیت آنها در آخرین سال فعالیت گفت: ضمن عذرخواهی بابت غیبت در ۲ نشست انتخاب هیات رییسه، علت غیبت ما جستجو برای یافتن راهکاری به منظور مشارکت ۹ عضو شورا در تصمیم گیری‌های شورا بود.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر دزفول متشکل از ۹ عضو است و باید از ظرفیت تمام اعضای شورا برای مدیریت شورا استفاده شود که این مهم در ۲ سال اول شورا محقق شد ولی در سال سوم این موضوع محقق نشد و اعضای هیات رییسه تنها با رای پنج نفر انتخاب شد.

دسته بندی شورا به ۲ دسته چهار و پنج نفره را قبول نداریم

پرآور اظهارکرد: هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول دارای توان و ظرفیتی است که متاسفانه در سال سوم فعالیت این شورا شاهد بودیم که اکثر تصمیم‌ها با نظر پنج عضو شورا گرفته می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود برخی اظهارنظرها، ما دسته بندی شورا به ۲ دسته چهار و پنج نفره را قبول نداریم، افزود: برای مشارکت تمام اعضای شورا در تصمیم گیری‌ها بارها با رییس وقت شورای اسلامی شهر دزفول مذاکره شد ولی متاسفانه اعلام شد که تیم بسته شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه این وضعیت موجب شد تا چهار عضو شورا به دنبال راهی برای مشارکت در تصمیم گیری‌های این شورا باشند، گفت: تمام اعضای شورا ناظر فعالیت‌های شهرداری هستند.

وی افزود: تصمیم گیری‌ شورا با رای ۹ عضو شورا از پشتیبانی بهتری برخوردار خواهد بود که امیدواریم درسال آخر فعالیت این شورا، رییس جدید شورای اسلامی شهر دزفول بتواند به قول خود برای استفاده از ظرفیت تمام اعضای شورای اسلامی شهر دزفول عمل کند.

پرآور ادامه داد: باید همه اعضا در برابر انحرافات، تخلفات و اشکالات احتمالی در شهرداری حساسیت داشته باشند چراکه اگر تخلفی بروز کند باید تمام اعضای شورا پاسخگو باشند.

وی گفت: امید است در چهارمین سال فعالیت این شورا، هیات رییسه جدید با طرح همه مسایل در صحن شورا از حرکت‌های یک طرفه و خارج از شورا اجتناب کند.

رییس جدید شورای شهر دزفول از تمام ظرفیت‌های شورا برای پیشبرد امور استفاده کند

رییس سال سوم شورای شهر دزفول نیز در این نشست ضمن تبریک انتخاب زمانی‌راد برای ریاست چهارمین سال فعالیت شورای اسلامی شهر دزفول گفت: امیدواریم رییس جدید شورا از تمام ظرفیت‌های این شورا برای پیشبرد امور استفاده کند و آخرین سال فعالیت شورا همراه با تحول در مدیریت شهری باشد.

سید باقر موسوی فخر اظهارکرد: بسیاری از کارها در حال به نتیجه رسیدن هستند که باید تلاش شود با بهره گیری از همه توان شورای اسلامی شهر این دستاوردها به ثمر برسند.

وی در پاسخ به انتقاد یک عضو شورای شهر برای ارایه دستور جلسه‌های این شورا، ۲۴ ساعت قبل از برگزاری نشست رسمی شورا اظهارکرد: در برگزاری بسیاری از نشست‌های شورای اسلامی شهر دزفول این الزام قانونی رعایت و حتی دستور کار شورا برای انتخابات هیات رییسه از ۲ روز قبل به اعضا اعلام شد.

تمام ظرفیت شورا در تصمیم گیری‌ها به کار گرفته شود

غلامعلی رسالتی دیگر عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: برخلاف برخی گمانه زنی‌های رسانه‌ای، شورای اسلامی شهر دزفول به ۲ گروه چهار و پنج نفره دسته بندی نیست.

وی با تبریک انتخاب رییس جدید شورای اسلامی شهر دزفول افزود: زمانی راد دارای ظرفیت بسیار بالایی است که امیدواریم براساس قولی که پیش از این نشست به اعضا داده است، با مدیریت خود از ظرفیت تمام ۹ نفر عضو شورا استفاده کند.

شهرداری دزفول از بودجه مصوب انحراف داشته است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با توصیه اعضای این شورا به خواندن کتاب "کار تیمی اثربخش" گفت: تاثیرگذاری گروه‌های اقلیت موجب نوآوری در مدیریت می‌شود.

علیرضا مجدی نسب افزود: ۸۰۰ لایحه از ۸۵۰ لایحه‌ای که به شورا داده شده به کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی ارجاع شده است که که تمام این لوایح در هیات تطبیق تایید شده‌اند و نشان می‌دهد کار این کمیسیون، دقیق و منطبق بر قانون بوده است.

وی ادامه داد: نیمی از ۸۰۰ لایحه ارجاعی به کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول کمک‌های خرد چند میلیونی بوده است که این موضوع را توهین به شورا می‌دانم.

این عضو شورای شهر دزفول با بیان اینکه اطلاع از چهار لایحه خرد به معنای در جریان امور کلان بودن کمیسیون برنامه و بودجه نیست، گفت: در بررسی‌های انجام شده جا به جایی ۲۵۰ میلیارد تومان از ردیف‌های مختلف مشاهده شد که این انحراف آشکار شهرداری از بودجه مصوب است.

رییس جدید پاسخگو بودن شهرداری به شورا را پیگیری کند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی بیان کرد: این کمیسیون در جریان تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری دزفول نبوده است ولی با این وجود در ۱۴ نشست غیرعلنی برای بررسی این لایحه شرکت و ساعت‌های فراوان بودجه را بررسی کرده‌ام ولی همچنین اعلام می‌کنم که این کمیسیون در جریان بودجه ۱۴۰۲ شهرداری نیست.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از تمام ظرفیت شورای اسلامی شهر دزفول افزود: پیش از این ۱۶ نامه به رییس سومین سال شورای اسلامی شهر دزفول برای پاسخگویی شهرداری دادم ولی هیچ پاسخی به نامه‌ها داده نشد که امیدوارم رییس جدید، پاسخگو نبودن شهرداری به شورا را پیگیری کند.

مجدی نسب با بیان اینکه شهرداری باید به تمام اعضای شورای اسلامی شهر دزفول پاسخگو باشد، بیان کرد: جوابگو نبودن شهرداری به اعضای شورا را توهین به شورای اسلامی شهر دزفول می‌دانم.

ارتقای انسجام داخلی شورای اسلامی شهر دزفول اولویت شورا است

رییس جدید شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست، برون رفت شورا از مشکلات را دلیل داوطلبی خود به عنوان ریاست این شورا اعلام کرد و گفت: انسجام داخلی شورای اسلامی شهر دزفول به منظور بهره گیری از تمام ظرفیت‌های شورا برای پیگیری امور به عنوان اولویت در دستور کار است.

علیرضا زمانی راد با دفاع از رییس سومین سال فعالیت شورای اسلامی شهر دزفول افزود: هیچ موضوعی در شورا بدون تصویب اکثریت اعضا وجاهت قانونی ندارد و تمام تصمیمات شورای شهر دزفول نیز به صورت جمعی گرفته شده است.

وی افزود: ۸۰۰ طرح از ۸۵۰ طرح و لایحه‌ای که تاکنون به شورا ارسال شده به کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول ارجاع شده است که نشان می‌دهد این کمیسیون از تمام موضوعات این شورا مطلع بوده و نقش داشته است.

خط و نشان رییس جدید شورای شهر دزفول برای لوایح ۲ فوریتی شهرداری

رییس جدید شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر اینکه این شورا پستویی برای رایزنی‌های مخفی اعضا ندارد و تمام تصمیم‌ها در صحن علنی گرفته می‌شود، گفت: بسیاری از موضوع‌ها در صحن علنی مطرح می‌شوند و اعضا به آن رای می‌دهند ولی برخی اعضا بعدها ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود اداره نشست‌های شورای اسلامی شهر دزفول در آخرین سال فعالیت این شورا، مطابق و یا نزدیک به آیین نامه شورای اسلامی شهر باشد و در این راستا لوایح دوفوریتی شهرداری در صورتی پذیرفته می‌شود که دوفوریتی آنها برای اعضا مسجل و لایحه با حضور شهردار بررسی شود.

زمانی راد با بیان اینکه باید تمام لوایح ارسالی به شورا به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شوند، اظهارکرد: لوایح باید پس از بررسی کمیسیون‌ها در صحن علنی مطرح شوند و نیازی نیست شورا در هفته ۲ نشست داشته باشد بلکه نشست‌های شورا باید زمانی برگزار شوند که لایحه کارشناسی شده آماده و موافقان و مخالفان آن برای صحبت در صحن اعلام آمادگی کرده باشند.

دستگاه‌های دزفول باید پاسخگوی شورای اسلامی شهر باشند

رییس جدید شورای اسلامی شهر دزفول گفت: شورای اسلامی شهر دزفول شورای شهرداری نیست و باید همه دستگاه‌ها در صحن علنی شورا حاضر و پاسخگوی مطالبات اعضای شورا و مردم باشند که یکی از برنامه‌های هیات رییسه جدید برگزاری نشست هفتگی با دستگاه‌ها در صحن علنی این شورا است.

وی افزود: بسیاری از مصوبه‌های شورای اسلامی شهر دزفول با وجود تصویب و تایید فرمانداری اجرا نشده‌اند که اجرایی کردن آنها از جمله اولویت‌های چهارمین سال فعالیت هیات رییسه این شورا است.

زمانی راد بیان کرد: انعکاس دستاوردها و اقدام‌های شورای اسلامی و شهرداری در افکار عمومی از جمله راه اندازی نشریه هفتگی شورا، دیدار هفتگی با مساجد، برنامه رادیویی، نشست با منتقدان و تجلیل از منتقدان مصلح و دلسوز و همچنین حل موضوعات انباشته شده عمومی و خصوصی از جمله اولویت‌های هیات رییسه این شورا در سال آخر است.

نظر شما