شناسهٔ خبر: 68274002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

سه هزار واحد مسکونی تا پایان امسال در استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود

اردبیل-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۱۵ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک سلیمانی اردبیل در دست ساخت است که پیش بینی می‌شود از این تعداد سه هزار واحد تا پایان سال امسال به بهره برداری برسد.

صاحب‌خبر -

محبوب حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا با تشریح عملیات اجرایی واحدهای نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: در مجموع ۲۵ هزار واحد نهضت ملی در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجراست که از این تعداد ۲۱ هزار واحد مسکونی در پنج شهرک و سایت مربوط به شهر اردبیل و بقیه مربوط به دیگر شهرستان‌های استان است.

وی با بیان اینکه شهرک شهید سلیمانی از بزرگترین شهرک‌های در دست اجرای نهضت ملی مسکن در کشور است، افزود: در این شهرک ۱۵ هزار و ۸۲۰ واحد در ۶۴۵ هکتار در حال ساخت است و همزمان با اجرای واحدهای مسکونی آماده سازی معابر و تامین زیرساخت‌ها هم در این شهرک در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه شهرک سلیمانی اردبیل معادل وسعت شهر پارس‌آباد مغان است، افزود: با احداث واحدهای شهرک سلیمانی ۱۰ درصد به وسعت شهر اردبیل افزوده شده است.

حیدری ادامه داد: یک هزار و ۳۴۰ واحد در قطعات یک و ۲ شهرک سلیمانی در قالب ۶۷ بلوک ۲۰ واحدی در حال ساخت است که تلاش بر این بوده در این طرح‌ها تنوع متراژ رعایت شود و در این قطعات در هر طبقه یک واحد ۶۵ متری، یک واحد ۷۵ متری و ۲ واحد ۸۵ متری اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل متوسط پیشرفت فیزیکی واحدهای شهرک سلیمانی را ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر اسکلت هفت هزار و ۶۰۰ واحد به اتمام رسیده و مراحل سفیدکاری برخی واحدها هم در حال اجرا است.

وی همچنین از ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد در شهرک شهید خراسانی خبر داد و گفت: همه این واحدها در مرحله پی ریزی بوده و برای آماده سازی آنها با پیمانکاران قرارداد منعقد شده است.

بیش از ۲۹ هزار نفر در استان اردبیل آورده اولیه را واریز کردند

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پرونده ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر این استان تایید نهایی شده که از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی مراحل واریز وجه را انجام داده‌اند.

حیدری افزود: در سایر شهرها به غیر از مرکز استان تعداد ۶ هزار و ۱۲۵ متقاضی تایید نهایی شدند که از این تعداد چهار هزار و ۹۶۵ متقاضی واریز وجه انجام داده و به چهار هزار و ۸۶۱ متقاضی هم تخصیص پروژه انجام یافته است.

وی همچنین گفت: استان اردبیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همه بخش‌ها موفق بوده و واحدهای تحویلی و در حال تکمیل در قالب این طرح از کیفیت بالایی برخوردار است.

سه هزار واحد مسکونی تا پایان امسال در استان اردبیل بهره برداری می‌شود

حیدری ادامه داد: مطابق برنامه چهار ساله وزارت راه و شهرسازی، سهم اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ساخت ۷۹ هزار و ۱۲۳ واحد مسکونی برای متقاضیان تا چهار سال آینده است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اردبیل به عنوان یکی از بزرگترین شهرک های طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا ست.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل یکی از مشکلات اساسی سازندگان طرح نهضت ملی مسکن را آورده و نحوه واریزی وجه از سوی متقاضیان ذکر کرد و افزود: این وضعیت با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ساماندهی خواهد شد و از طرفی هم انتظار می‌رود بانک‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

وی درباره کیفیت ساخت نهضت ملی مسکن در استان بیان کرد: کیفیت طرح نهضت ملی مسکن قابل مقایسه با مسکن مهر نیست و همه الزامات، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های دفتر مقررات ملی ساختمان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می‌شود.

زمین مورد نیاز ۲۷ هزار واحد مسکن در استان اردبیل تامین شد

مدیر کل راه شهر سازی استان اردبیل از تامین زمین ۲۷ هزار واحد مسکن در استان اردبیل خبر داد و گفت: با احتساب طرح‌های واقع در بافت فرسوده و واحدهای خودمالکی ۴۳ هزار واحد مسکن در استان اردبیل در مراحل اجرا است که با همکاری بانک‌های عامل و متقاضیان به تدریج شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این واحدها در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

حیدری اضافه کرد: در ‏راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ‏‏۲ هزار و ۳۹۰ متقاضی دارای ۳ فرزند در ۱۵ شهر استان ثبت نام ‏کردند که تاکنون به ۶۲۱ متقاضی تخصیص ‏زمین صورت گرفته و مابقی هم در دست اقدام است.‏

۵۴۰ واحد در شهرک اندیشه اردبیل تحویل متقاضیان شد

صمد علامه سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۵۴۰ واحد در شهرک اندیشه اردبیل تحویل متقاضیان شد، افزود: عملیات اجرایی واحدهای شهرک اندیشه، نیایش و میر اشرف به خوبی پیش می‌رود و تا دهه فجر امسال تعدادی از این واحدها تحویل متقاضان خواهد شد.

سه هزار واحد مسکونی تا پایان امسال در استان اردبیل بهره برداری می‌شود

وی همچنین از احداث یک هزار و ۴۴۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک اندیشه (پیله سحران) اردبیل خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته و تامین زمین مورد نیاز عملیات اجرایی و ساخت این واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و این تعداد واحد مسکونی توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت زرین ستون شمالغرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از این تعداد ۶۹۴ واحد مسکونی در بلوک‌های ۱۰ واحدی توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال اجراست.

وی همچنین گفت: تعداد۴۶۰ واحد مسکونی هم به‌عنوان یکی از طرح‌های نهضت ملی مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرک اندیشه اردبیل مراحل ساخت را سپری می‌کند.

علامه ادامه داد: ساخت تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی دیگر در ۲۰ بلوک و در متراژهای ۹۵ مترمربعی توسط شرکت زرین ستون شمالغرب و همچنین ۹۰ واحد مسکونی دیگر هم توسط شرکت شاخص کارکوشا در ۹ بلوک ۱۰ واحدی و در متراژهای ۹۵ مترمربع در حال احداث بوده که پس از تکمیل به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی افزود: از مزیت‌های مهم این شهرک اجرا و اتمام طرح‌های حوزه زیر ساختی و خدمات عمومی شامل آب و فاضلاب، برق و گاز همزمان با اتمام واحدهای مسکونی است.

برخی بانک‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند

علامه همچنین گفت: بانک‌ها به تعدادی از متقاضیان نتوانسته تسهیلات مورد نیاز را پرداخت کند برخی بانک‌ها از جمله بانک ملی، ملت و صادارت هم قرارداد جدید با متقاضیان منعقد کرده اند که انتظار داریم تسهیلات مورد نیاز این متقاضیان را در اسرع وقت پرداخت کنند.

به گفته سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکنون بانک‌های عامل در استان به چهار هزار و ۳۰۰ واحد مسکن ملی تسهیلات پرداخت کرده است.

علامه با اشاره به میزان واریزی آورده از سوی متقاضیان مسکن ملی در استان افزود: تامین آورده برای برخی متقاضیان سخت شده و تا کنون ۷۰ درصد متقاضیان استان توانسته اند آورده اولیه ۸۰ میلیون تومانی را واریز کنند.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرستان‌های استان پنج هزار میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

نظر شما