شناسهٔ خبر: 68273948 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

پوشش لحظه‌ای ایسکانیوز از صحن علنی مجلس؛

جزئیات چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم

چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان در صحن علنی مجلس آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز؛ امروز سه‌شنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۳ چهارمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور تعدادی از وزرا آغاز شده است.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم از روز شنبه ۲۷ مرداد در دستور مجلس قرار گرفت و بر اساس حروف الفبای وزرات‌خانه‌ها، هر کدام از وزرای پیشنهادی پس از نمایندگان موافق و موافق از برنامه‌هایشان دفاع کردند.

صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر ۲۷ مرداد بررسی شد.

در جلسات علنی یکشنبه ۲۸ مرداد، صلاحیت حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفت.

در جلسات علنی دوشنبه ۲۹ مرداد نیز برنامه‌ها و صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی کشاورزی، امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، امیر عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح، فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بررسی شد.

روند بررسی صلاحیت سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه بعد از ظهر دوشنبه به اتمام نرسید و دفاعیات وزیر پیشنهادی به جلسه صبح امروز موکول شد.

جزئیات چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم

اتابک: باید به سمت اقتصاد بدون تکیه به نفت حرکت کنیم

محمد اتابک وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در نوبت صبح امروز ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ در صحن علنی مجلس گفت: سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صمت در جریان جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس در ارائه برنامه های خود برای این وزارتخانه گفت: برنامه بنده مطابق با اسناد بالادستی و سند هفتم توسعه تدوین شده است. فرصت‌ها و تهدیدها و سیاست گذاری در صنایع و امور تجاری در نظر گرفته شده است. وزارت صمت به عنوان یکی از بزرگترین بخش های کشور سهم اثرگذاری در میزان رفاه و ایجاد عدالت در کشور دارد.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب برنامه های صمت باید با تکیه بر تولید داخل به سمت اقتصاد بدون تکیه به نفت حرکت کنیم.

اتابک تاکید کرد: در صنعت خودروسازی باید یه سمت رقابتی شدن پیش برویم. من با استراتژی صنعت ساختم. اگر بنگاه داری کرده ام ۱۶۵ شرکت ایجاد کرده ام. من در وزارت صمت نبوده ام اما تمام پیچ و خم های آن را می دانم زیرا به آن مراجعه داشتم. می دانم امروز در بخش خصوصی دخلالت می کنیم.

وی افزود: بنده خود را فرزند ملت و معتقد به اسناد و سیاست های کلان می‌دانم.

مشروح سخنان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را اینجا بخوانید.

آغاز بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری

جزئیات چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم

موافقت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری

احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز سه‌شنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گزارش موافقت این کمیسیون را با برنامه‌های وزیر پیشنهادی قرائت کرد.

ادامه دارد...

برچسب‌ها:

نظر شما