شناسهٔ خبر: 68273375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسکان بیش از یک‌ هزار زائر هندی و پاکستانی پیاده‌روی اربعین در یزد

یزد- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد گفت: تاکنون بیش از یک هزار زائر هندی و پاکستانی پیاده‌روی اربعین در این شهرستان پذیرش و اسکان یافتند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ " حسین آزادی‌ نژاد " روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موکب شهید منتظر قائم با همکاری قرارگاه شهید باکری ناحیه مقاومت بسیج علاوه بر خدمات رسانی به زائران هندی و پاکستانی به بیش از ۵۰۰ زائر داخلی نیز نسبت به اسکان و توزیع غذا فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه این موکب در کنار جاده اصلی و کنارگذر و در حوالی بوستان ولایت یزد مستقر است ادامه داد: موکب شهید منتظر قائم به صورت شبانه روز با همکاری بیش از ۵۰ نیروی جهادی و بسیجی نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز اعم از توزیع غذا و سایر ملزومات به زائران اقدام می‌کند.

وی با تبیین میهمان نوازی زائران حضرت امام حسین (ع) که قصد حضور در پیاده روی عظیم اربعین در عراق دارند یادآور شد: موکب شهید منتظر قائم تا یک روز قبل از اربعین آماده خدمت به میهمانان داخلی و خارجی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم همچنین از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و بصیرتی همزمان با اربعین با همراهی آحاد مردم و همکاری مسئولان در سطح پایگاه‌های مختلف در این شهرستان ۷۰۰ هزار نفری خبر داد.

بیستم ماه صفر برابر با یکشنبه چهارم شهریورماه ۱۴۰۳، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم) محرم سال ۶۱ هجری قمری است که نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف شد.

سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان در گردهمایی بزرگ عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در عراق شرکت کرده بودند.

استان یزد از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲۰ هزار بسیجی در ۲۲ قشر مختلف است.

نظر شما