شناسهٔ خبر: 68273371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار ازنا:

پیاده‌روی اربعین بزرگترین حرکت مذهبی_ سیاسی جهان است

ابراهیم شریفی

فرماندار ازنا گفت: پیاده‌روی اربعین بزرگترین حرکت مذهبی_ سیاسی جهان است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا فاتحی ۲۹ مرداد در نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ازنا ضمن تسلیت اربعین حسینی، پیاده‌روی اربعین را بزرگترین حرکت مذهبی_ سیاسی جهان دانست و گفت: پس از هزار و اندی سال، جهان شاهد برافراشته شدن بیش از پیش پرچم تشیع است که پرچمدار آن، نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی مهمترین دستاورد حرکت اربعین را گسترش و نهادینه شدن معنویات در جامعه عنوان کرد و گفت: آنچه جامعه ما بیش از گذشته به آن احتیاج دارد و مبنای قیام عاشورا بوده، گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده که یکی از دستاوردهای آن، عفاف و حجاب و تبیین آن به عنوان بنیادی‌ترین اصول انسانی است؛ بنابراین مصوبات شورای فرهنگ عمومی، علاوه بر ضمانت اجرایی، باید رو به این معنویت اجتماعی حرکت کند.

گودرزی، دادستان ازنا نیز در ادامه گفت: هرگونه استنکاف از اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی، به منزله ترک فعل بوده و با هر نهادی که مرتکب این عمل شود، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مرتضی شیخی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج شهرستان به تشریح برنامه‌های سپاه در حوزه های فرهنگی و اقتصادی از جمله اشتغال، خانواده و جوانی جمعیت پرداخت و گفت: پیری جمعیت، نتیجه سال‎ها فعالیت اشتباه فرهنگی بوده و تنها راه نجات از وضع فعلی نیز با محوریت فرهنگ و تلاش برای تغییر ذائقه‌ جامعه جهت درک حلاوت فرزندآوری است.

همچنین میثم محتشم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: با توجه به مصوبات شورای فرهنگ عمومی و نیاز جامعه، به زودی جشنواره فرهنگی هنری «مثلگرافی» با محوریت خانواده و جوانی جمعیت با حضور هنرمندان تجسمی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا برگزار خواهد شد.

در پایان جلسه نیز نمایندگان ادارات بهداشت و درمان و صمت و اتاق اصناف به ارائه‌ گزارش دقیق در خصوص موانع فرهنگی پیش روی اشتغال و فرزندآوری و افزایش جمعیت پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما