شناسهٔ خبر: 68272639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مذاکره کنندگان اسرائیلی: با وجود مواضع کنونی نتانیاهو، توافق آتش بس در غزه ممکن نیست

پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» به نقل از مسئولان اسرائیلی تاکید کرد که تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به نتانیاهو اعلام کرده که دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با توجه به مواضع کنونی او غیر ممکن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ آکسیوس به نقل از مسئولان اسرائیلی تاکید کرد که تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به نتانیاهو اعلام کرده که دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با توجه به مواضع کنونی او غیر ممکن است.

مسئولان اسرائیلی تاکید کردند که اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی خواستار فرصت و اختیاراتی از سوی نتانیاهو برای دستیابی به توافق شدند اما او نپذیرفته و آنها را توبیخ کرده است.

آکسیوس تاکید کرد که نتانیاهو طرح پیشنهادی به روز شده را که متضمن برخی خواسته‌های جدید اوست، پذیرفته زیرا می‌داند که حماس با آن مخالفت خواهد کرد. 

مسئولان اسرائیلی بیان کردند که یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و اعضای تیم مذاکره کننده این رژیم به نتانیاهو نسبت به تاخیر در دستیابی به توافق تا تحقق همه خواسته‌های او هشدار دادند. 

گالانت و مذاکره کنندگان اسرائیلی به نتانیاهو گفتند تاخیر در دستیابی به توافق جان اسرای اسرائیلی را به خطر می‌اندازد و احتمال وقوع جنگ منطقه‌ای را افزایش می‌دهد. 

منبع مذکور اشاره کرد که نتانیاهو با دادن اختیارات لازم به تیم مذاکره کننده جهت دستیابی به توافق مخالفت کرده است. 

در همین راستا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی تاکید کرد که می‌توانیم از محور فیلادلفیا عقب‌نشینی کنیم اما نتانیاهو معتقد است که بعد از آن دیگر نمی‌توانیم به این منطقه بازگردیم.

این منبع سیاسی اظهار داشت که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا را درک می‌کند. 

منبع مذکور اشاره کرد که بلینکن از نتانیاهو و گالانت خواسته برای امضای توافق مبادله اسرا امتیازاتی بدهند. 

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت هم به نقل از برخی منابع اعلام کرد که بزرگترین چالش پیش رو، کشاندن حماس به میز مذاکرات است در غیر این صورت نشست آخر هفته هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما