شناسهٔ خبر: 68268975 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

موافق وزیر پیشنهادی صمت

مطورزاده: اتابک عالمی است که خوب فکر و عمل می کند

منیرسادات سیدرضا

نماینده خرمشهر در مجلس، وزیر پیشنهادی صمت را از فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: آقای اتابک محصول دیوان سالاری پیچیده اداری ما نیست بلکه عالمی است که خوب فکر و عمل می کند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مصطفی مطورزاده در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) به عنوان موافق سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: ملت ایران آقای پزشکیان شخصیتی اندیشمند، شجاع، مومن و پیرو امیرالمونین را به عنوان رییس جمهور انتخاب کردند؛ او نیز به وعده اش در معرفی کابینه عمل کرد و از همه گرایش ها و سلایق بهره گرفت.

وی با بیان اینکه رییس جمهور با معرفی کابینه، وفاق و همگرایی و وحدت ملی را تقویت کرد افزود: آقای اتابک وزیر پیشنهادی صمت از بزرگ‌ترین شخصیت‌ها و فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت است.

این نماینده مجلس با اشاره به سوابق علمی و مدیریتی وزیر پیشنهادی صمت، بیان کرد: ایراد برخی دوستان به آقای اتابک این است که در دولت ها نبوده که اتفاقا این از نقاط قوت او است. 

مطورزاده افزود: آقای اتابک محصول دیوان سالاری پیچیده اداری ما نیست بلکه عالمی است که خوب فکر و عمل می کند. او مگاپروژه ها را اجرایی کرده و صنعت سیمان را به خودکفایی رساند و تکنولوژی و فناوری صنعت فولاد را در کشور ملی کرد که امروز در تولید فولاد جز سرآمدها هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت معدن در کشور اظهار کرد: تاکنون به خاطر یکسری روابط نامناسب از این ثروت به خوبی استفاده نشده و توزیع صنایع در کشور ناعادلانه است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اتابک تمام مناسبات تجاری را بلد است، افزود: وزیر پیشنهادی روان سازی تجارت و جلوگیری از مفاسد در این عرصه را بگیرد؛ باید در تجارت هدفمند عمل کرد و مناطق مرزی به نکاه مثبت و مبادلات مرزی نیاز دارد؛ چرا باید کولبر و بنزین فروش در بلوچستان داشته باشیم؟

وی در پایان با  اظهار کرد: مناسبات تجاری را در مرزها تقویت کنید تا در کمال آسایش و آرامش زندگی کنیم.

ذوالنوری: آیا عزیزی که از دانشگاه میشیگان فوق لیسانس تکنولوژی صنعتی گرفته متوجه نمی‌شود صنعت چیست؟

همچنین یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت با انتقاد از طرح ادعایی از سوی مخالفان وزیر پیشنهادی مبنی بر اینکه او هیچ آشنایی با صنعت ندارد، گفت: کسی که به خاطر تولید و خودکفایی فولاد که پایه صنایع است در لیست تحریم‌ها قرار می‌گیرند آیا از موضوع سر در نمی‌آورند؟ مشکل ما این است که دشمنان ما نخبگان ما را خوب شناختند اما خود ما آنها را نشناختیم؛ دشمنان تحریم می‌کنند اما ما می‌گوییم که ناتوان هستند.

به گزارش ایسنا، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در سخنانی به عنوان موافق با تاکید بر اینکه نمایندگان مخالف نکته خیلی مهمی را نگفتند، اظهار کرد: اگر قرار است مخالفان ما توانمندی یا ناتوانی وزارتخانه چند تخصصی اظهار نظر کنند آیا خودشان در آن ابعاد تسلط لازم را دارند؟

وی با طرح این پرسش که آیا عزیزی که از دانشگاه میشیگان فوق لیسانس تکنولوژی صنعتی گرفته متوجه نمی‌شود صنعت چیست؟ ادامه داد: کسی که به خاطر تولید و خودکفایی فولاد که پایه صنایع است در لیست تحریم‌ها قرار می‌گیرند آیا از موضوع سر در نمی‌آورند؟ مشکل ما این است که دشمنان ما نخبگان ما را خوب شناختند اما خود ما آنها را نشناختیم؛ دشمنان تحریم می‌کنند اما ما می‌گوییم که ناتوان هستند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب که بسیاری به دنبال رفتن بودند ایشان در سن ۲۱ سالگی از آمریکا به ایران می‌آید و مستقیماً به جبهه می‌رود. او مسئول ساخت بیمارستان‌ها از شمال غرب تا فاو بود و پروژه شهرک اکباتان را تکمیل کرد. 

ذوالنوری با انتقاد از تصدی‌گری دولت گفت: مشکل ما در صنعت و اقتصاد ما این است که دولت جایی که باید باشد نیست و جایی که نباید باشد هست. بخش خصوصی دو رقیب دارد یکی تصدی‌گری دولت و دیگری قاچاق بیش از ۲۰ میلیارد دلاری که کمر صنعت را شکسته است و اتفاقاً آقای اتابک معنا را خوب درک کردند. امروز موضوع خودرو به یک عقده تبدیل شده است و عزم آقای اتابک جذب است که مشکل خودرو را برطرف کند.

انتهای پیام

نظر شما