شناسهٔ خبر: 68268871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

محمدزاده در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

ناترازی‌های حوزه مسکن ناشی از عملکرد دولت‌های گذشته است/ صادق مناسب‌ترین گزینه تصدی وزارت راه

نماینده مردم درگز در مجلس ایرادات وارده به سوابق مدیریتی وزارت پیشنهادی راه را ناشی از سیاست‌های دولت‌های گذشته دانست و گفت: خانم صادق با تجربه ۲۵ ساله، مناسب‌ترین گزینه برای سکانداری وزارت راه و شهرسازی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – حسین محمدزاده در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه‌های فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در موافقت با برنامه‌های او با بیان اینکه ناترازی در ۱۰ سال اخیر بسیار خودنمایی می‌کند، گفت: اگر تراز به معنای ایجاد تعادل باشد، ناترازی به معنای عدم تعادل است و تعادل ریشه در عدل دارد لذا در نهایت یعنی عدالت رعایت نشده است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون هدفمندسازی یارانه‌های در سال ۸۸ و اجرای آن در سال ۸۹، عنوان کرد: این قانون یک سری درآمد و یک سری مصارف داشت. قرار بود بر اساس این قانون به یک میزان مشخص درآمد دست پیدا کنیم که در آن سال‌ها حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان عواید اجرای این قانون بود و ۳۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال نیز یارانه پرداخت می‌شد.

وی افزود: عواید حاصله از هدفمندسازی یارانه‌ها باید در موضوعات نیرو، برق رسانی و گاز مصرف می‌شد که حدود ۱۲ سال توسعه این موضوع متوقف شد و امروز شاهد ناترازی هستیم و قصد داریم آن را حل کنیم پس چرا جلوی این موضوع در همان زمان گرفته نشد. اگر همان روز‌ها سهم سلامت و بیمه داده می‌شد امروز شاهد بدهکاری‌ها و عقب افتادگی‌ها نبودیم.

محمدزاده با اشاره به تصویب قانون مسکن مهر با هدف ساخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن که ۵۵ هزار میلیارد تومان و ۳۰ هزار هکتار برای این پروژه تخصیص داده شد، عنوان کرد: بهسازی مسکن روستایی، طرح خودمالکی و شهر‌های کوچک از نقاط قوت طرح مسکن مهر بود، اما اتفاقی که در کلانشهر‌ها و شهر‌های بزرگ افتاد این بود که اگر مسکنی ساخته شده امروز ارزش افزوده ۱۰ هزار درصدی برای آن ایجاد شده و به تقاضا دامن زده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه متأسفانه در برنامه ریزی‌ها تدبیر و تعقل نکرده ایم، اظهار داشت: امروز بعد از گذشت ۳ سال از تصویب قانون جهش مسکن هنوز دچار مشکل هستیم. در این قانون آمده که ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها به سمت اجرای این قانون برود که فقط یک بانک مسکن حدود ۵۰ درصد از وظایف خود را انجام ۶۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده که تضمین آن با برداشت ۷۰ همتی از بانک مرکزی بوده است؛ این سرپناه ساختن نیست بلکه خراب کردن سقف خانه مردم بر سر آن‌ها است.

وی افزود: شعار مسکن به لحاظ حوزه‌های انتخابیه دارای جذابیت است، اما تمام منابعی که می‌توانست به حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی اختصاص پیدا کند جایی هزینه شده که نتیجه آن مطلوب نبوده است. سکانداری حل این مسائل صرفا از ناحیه ساختار وزارتخانه امکان پذیر است و نباید کسی از بیرون آن وارد این عرصه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خانم مهندس صادق با ۲۵ سال تجربه و کار درون وزارت راه و شهرسازی به امورات این وزارتخانه اشراف کامل دارد و به حق مناسب‌ترین گزینه برای تصدی پست وزارت است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در پایان با بیان اینکه تأمین مالی برای همه وزارتخانه‌ها دچار اشکال است، ابراز داشت: این تأمین مالی را صرفا نباید برای وزارت راه دارای مشکل دانست بلکه برای سایر وزارتخانه‌ها نیز این ایراد وارد است.

 

انتهای پیام/

نظر شما