شناسهٔ خبر: 68268551 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جوان‌ترین ورزشکار پارالمپیکی ایران: می‌خواهم باعث افتخار کشورم شوم

تهران- ایرنا- دختر ملی‌پوش پاراتکواندو و جوان‌ترین ورزشکار اعزامی ایران به پارالمپیک پاریس گفت: می‌خواهم با تلاش فراوان به مدال طلای این رویداد رسیده و باعث افتخار کشورم شوم.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، زهرا رحیمی در مراسم تقدیر از ۶۵ ورزشکار ایران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس، سرمربیان این تیم‌ها و مادران و همسران قهرمانان که با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در حال برگزاری است، اظهار داشت: با ۱۶ سال سن، جوان‌ترین عضو کاروان ایران در پارالمپیک پاریس هستم.

وی افزود: مسابقات آسیایی ویتنام نخستین تجربه من بود که در آن به مدال طلا رسیدم و اکنون پارالمپیک، دومین اعزامم است. هر ورزشکاری که به این رویداد بزرگ اعزام می‌شود، دوست دارد طلایی شود و من نیز تلاش می‌کنم با رسیدن به طلا، باعث افتخار کشورم شود. مهم‌ترین رقیب برای من، خودم هستم. با این حال نمایندگان برزیل و مکزیک قدرتمند هستند.

این ورزشکار جوان با قدردانی از خانواده‌اش، توضیح داد: خانواده من همیشه کنار من بودند و در شکست و پیروزی از من حمایت کرده‌اند.

ملی‌پوش پاراتکواندو در خصوص اینکه آیا حضور در ورزش موجب بروز مشکل برای ادامه تحصیلش نشده است؟ گفت: تمام امتحانات را پشت سرگذاشتم و اکنون در رشته ریاضی فیزیک تحصیل می‌کنم. بعد از موفقیت در پارالمپیک دوست دارم در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل بدهم، اما در بقیه رشته‌ها، نه! برای حضور در رشته پزشکی باید از ابتدا علمش را داشته باشید.

نظر شما