شناسهٔ خبر: 68268308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بخش مرکزی یزد: بافت تاریخی نیازمند مدیریت واحد است

یزد- ایرنا- امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه تا سکونت در بافت تاریخی محقق نشود گردشگری محقق نمی‌شود گفت: بافت تاریخی نیازمند مدیریت واحد و مقتدر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه بخش مرکزی یزد، حجت‌الاسلام " سید محمدکاظم مدرسی " در جمع مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع و جمعی از مسئولان استان افزود: برای مدیریت بافت تاریخی تجربیات فراوانی در دنیا وجود دارد که ما به عنوان شهر جهانی باید از این تجربیات به بهترین شکل ممکن بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه اگر خواستار سکونت یزدی های اصیل در بافت تاریخی یزد هستیم باید هدف برایمان روشن باشد ادامه داد: این سکونت اصیل برای استمرار حیات طیبه بوده و انتقال و سریز آن به شهر و بافت جدید است.

امام جمعه محمد آباد یزد با تاکید بر اینکه باید امکاناتی برای ساکنین اصیل یزدی که زندگی اصلی آنها در بافت قدیم است در نظر گرفته شود افزود: در حال حاضر بیشترین تسهیلات برای خانه‌های بوم‌گردی اختصاص یافته است در حالی که تا خانه‌های اصلی مردم اصلاح نشود خانه‌های بوم‌گردی نمی‌تواند جذب توریست داشته باشد پس رویکرد اصلی ما در بافت تاریخی بحث سکونت مردم باید باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد: بافت تاریخی نیازمند مدیریت واحد است

مدرسی، نبود مدیریت واحد مقتدر را یکی از مشکلات اصلی در بافت تاریخی دانست و گفت: در این خصوص باید مدیریت واحد در بافت قدیم یزد حاکم شود تا همه متغیرها در کنار هم قرار گیرند.

استان یزد یک‌هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

نظر شما