شناسهٔ خبر: 68267857 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دانستنی های حقوقی

مدارک لازم برای انجام طلاق توافقی

در این نوع از طلاق بعد از این که زوج‌ها در خصوص جدایی به توافق رسیدند؛ باید در خصوص مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، حضانت فرزندان و سایر امور مهم هم با یکدیگر گفتگو و رضایت یکدیگر را جلب نمایند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- بیشتر زوج‌ها برای جدایی ترجیح می‌دهند که به صورت کاملاً مسالمت آمیز و با گفتگو روند طلاق را انجام دهند. هنگامی که زن و شوهر با گفتگو به این نتیجه رسیدند که ادامه زندگی مشترک برای آن‌ها امکان پذیر نیست؛ به صورت کاملاً توافقی از یکدیگر جدا می‌شوند. در طلاقی که به صورت توافقی انجام می‌شود؛ اصل توافق زن و شوهر بر سر طلاق و جدایی است و سپس آن‌ها در خصوص سایر مسائل و تعهدات دوران زوجیت با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

در این نوع از طلاق بعد از این که زوج‌ها در خصوص جدایی به توافق رسیدند؛ باید در خصوص مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، حضانت فرزندان و سایر امور مهم هم با یکدیگر گفتگو کنند و رضایت یکدیگر را جلب نمایند؛ بنابراین در این دسته از طلاق‌ها فقط توافق در خصوص طلاق کافی نیست؛ بلکه نیاز است موارد دیگر هم در نظر گرفته شود.

در این نوع از جدایی نیاز است که برخی از مدارک توسط زن و شوهر تهیه شود تا روند طلاق سریع‌تر انجام شود. به همین منظور نیاز است که مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

کارت ملی و مدارک شناسایی آقا و خانم
سند ازدواج و در مواردی که سند ازدواج را ندارید بهتر است که رونوشت آن را از دفتر ازدواج محل ثبت عقد، دریافت کنید.
گواهی عدم بارداری
تهیه گواهی عدم انصراف از طلاق از مراکز مشاوره
گواهی بکارت (در فرضی که زوجه مدعی باشد همچنان دوشیزه است)

انتهای پیام/

نظر شما