شناسهٔ خبر: 68267666 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

آغاز به کار نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو با حضور صنعت خودروی ایران

صاحب‌خبر -

 نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۴ مسکو روز دوشنبه در حالی گشایش یافت که نمایندگان صنعت خودروی جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال پیاپی با برپایی پاویون اختصاصی به نمایش محصولات جدید خود پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه با سخنرانی جمعی از مقامات کشور روسیه و برخی کشورهای شرکت‌کننده از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران و حضور دو معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورمان در فضایی به وسعت ۶۰ هزار مترمربع در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی مسکو موسوم به اکسپوسنتر گشایش یافت.

خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد که افزون بر ۲۰ شرکت ایرانی در پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در فضایی به مساحت ۵۰۰ مترمربع حضور یافته‌اند.

بر اساس این گزارش، گروهی شامل بیش از ۵۰ نفر از صنعتگران و بازرگانان ایرانی در قالب هیأت تجاری و نمایشگاهی، به این نمایشگاه اعزام شده‌اند.

آغاز به کار نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو با حضور صنعت خودرو ایران + فیلم

سومین حضور فعال ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در سخنانی از نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو به عنوان فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های صنعت خودرو، لجستیک و قطعه‌سازی دانست.

وی افزود: صنعت خودرو جمهوری اسلامی ایران که در  دو دوره نمایشگاه قبلی اتومبیلیتی، حضور فعال داشت، امسال نیز با برپایی پاویون بزرگی در این نمایشگاه حضور دارد.

سفیر ایران در مسکو خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های چشمگیری در عرصه تولید خودرو و قطعه‌سازی داشته است و آماده تقویت همکاری‌ها با همسایگان و کشورهای دوست از جمله فدراسیون روسیه در این زمینه است.

جلالی تاکید کرد: مناسبات ایران و روسیه در حال توسعه است و دو کشور در حال همکاری در حوزه‌های مختلف هستند.

آغاز به کار نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو با حضور صنعت خودرو ایران + فیلم

بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی نمایشگاه اتومبیلیتی، در این نمایشگاه که به مدت چهار روز برپا است، نمایندگان افزون بر یک هزار و ۷۰۰ شرکت سازنده برجسته قطعات خودرو، مواد شیمیایی مورد استفاده در اتومبیل، لوازم جانبی و سایر محصولات مرتبط با تعمیر و نگهداری خودرو، مجموعه‌ای از محصولات جدید خود را به نمایش درآورده‌اند.

آغاز به کار نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو با حضور صنعت خودرو ایران + فیلم

با توجه به مجزاشدن نمایش خودرو روسیه در چارچوب نمایشگاهی دیگر، نمایشگاه اتومبیلیتی امسال به صورت تخصصی با محوریت قطعات خودرو در ۲۴ سالن نمایشگاهی و یک محوطه در فضای باز آغاز به کار کرده است.

بر این اساس، در این نمایشگاه،‌ نمایندگان شرکت‌هایی از ۲۱ کشور حضور یافته‌اند که در این میان،‌ جمهوری اسلامی ایران، چین، هند، ترکیه، مالزی، چین تایپه و مصر با برپایی پاویون ملی، محصولات جدید خود در صنعت خودرو را در معرض دید قرار داده‌اند.

نظر شما