شناسهٔ خبر: 68267649 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

پوستر طرح توسعه و تقویت جلسات قرآن محلی رونمایی شد

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در این نشست، محمد حسین زاده، مدیر کل ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی مسجد و محله محور گفت: ساماندهی محافل قرآنی در مساجد استان و قرار گرفتن مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های قرآنی در محلات یکی از مهمترین مباحث مطرح شده  از منظر فعالان قرآنی و اساتید فن در حوزه کنش های قرآنی محله محور است.
وی افزود: تشکیل نشست های شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان رضوی سبب شد رویدادها و برنامه ها و کنش های قرانی که در سطح استان شکل می گیرد با مشارکت و هم افزایی خوبی در میان ادارات و سازمان هاو بخش های خصوصی فعال در حوزه قران همراه باشد.
حسین زاده با اشاره به برگزاری جلسات گذشته این شورا با موضوع توسعه و تقویت جلسات قرآن محله گفت: حمایت از کنش ها و جلسات قرآنی محلات و مساجد در دستور کار شورا قرار گرفت و با خط مشیی که در این خصوص تبیین شد و بحث و بررسی های که پس از آن صورت گرفت؛ دبیرخانه فعالیت های قرآنی محله محور تشکیل و سازو کار آن مشخص شد. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به استقرار 220 پایگاه قرآنی در مساجد استان اظهار امیدواری کرد: پیگیری سازو کار حمایتی از فعالیت های قرآنی پایگاه های مساجد در محلات استان می تواند جایگاه خراسان رضوی را به عنوان پیشرو بودن در امر قرآن آموزی و تنوع فعالیت های قرآنی و رتبه نخست دارا بودن بیشترین تعداد حافظ و قاری بین المللی قرآن کریم را تثبیت کند. 
در ادامه این نشست، ساماندهی موسسات و کانون های قرآنی فعال در آموزش شبانه روزی حافظان قران کریم و رفع موانع و مشکلات ایشان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر حمایت و هدایت فعالان حوزه حفظ قرآن کریم تأکید شد.
در پایان از پوستر طرح  «توسعه و تقویت جلسات قرآن محلی» رونمایی شد؛ این طرح شامل بسته های حمایتی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی، تفریحی و اردویی ویژه جلسات قرآن می باشد.

نظر شما