شناسهٔ خبر: 68267551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کاظمی فرد:

با استفاده از جدیدترین روش‌های هوش مصنوعی ۹۰ درصد از تصمیمات قضایی را گمنام‌سازی کرده‌ایم

کاظمی فرد: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، گفت: با استفاده از جدیدترین روش‌های هوش مصنوعی، توانسته‌ایم تا امروز با پردازش متون، ۹۰ درصد از تصمیمات قضایی را برای استفاده قضات در زمینه‌های آموزشی و مشاهده آراء مشابه، گمنام‌سازی کرده‌ایم؛ همچنین دسترسی به این تصمیمات قضایی را در اختیار پژوهشگران حوزه حقوق و قضا نیز قرار داده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به تاکیدات صورت گرفته بر مقوله هوشمندسازی فرآیندها و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در برنامه هفتم توسعه و سند تحول و تعالی قضایی، اظهار کرد: ما در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با استفاده از جدیدترین روش‌های هوش مصنوعی، توانسته‌ایم تا امروز با پردازش متون، ۹۰ درصد از تصمیمات قضایی را برای استفاده قضات در زمینه‌های آموزشی و مشاهده آراء مشابه، گمنام‌سازی کرده‌ایم؛ همچنین دسترسی به این تصمیمات قضایی را در اختیار پژوهشگران حوزه حقوق و قضا نیز قرار داده‌ایم.

وی افزود: همچنین با استفاده از جدیدترین روش‌های هوش مصنوعی، امکان سابقه‌یابی خودکار هوشمند را برای قضات ایجاد کرده‌ایم و امروز سوابق هر یک از اشخاص در تمامی بانک‌ها به صورت خودکار در اختیار قاضی قرار می‌گیرد.

کاظمی‌فرد گفت: هم‌اکنون با استفاده از ابزار تبدیل گفتار به متن و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه، تمامی دادنامه‌ها، صورتجلسه‌‌ها و متونی که در دادگاه موجود است، قابلیت تبدیل شدن از صوت به متن را دارند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه عنوان کرد: همچنین با استفاده از توانمندی‌های ۸ شرکت دانش‌بنیان و بکارگیری روش‌های هوش مصنوعی، سال گذشته ۲ میلیون نفر توانستند بدون حضور در دستگاه قضایی، شناسه ثنا دریافت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما