شناسهٔ خبر: 68266735 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در اخطاری

عبداللهی: آموزش نظامی برای استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور ضروری است

محمدرضا نورمحمدیان

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش نظامی عمومی بسیار مهم است که باید بیش از اینها به آن توجه شود، از وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواست که در برنامه‌های آینده این وزارت‌خانه جایگاه ویژه‌ای برای آموزش‌های نظامی قائل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ صحن علنی در جریان بررسی صلاحیت امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اخطاری با استناد به اصل ۱۳ قانون اساسی درباره ضرورت خودکفایی در امور نظامی گفت: با وجود ارائه برنامه‌های خوب از سوی وزیر پیشنهادی دفاع، این موضوع به درستی مورد توجه قرار نگرفته است؛ خودکفایی در امور نظامی کشور را مصون ساخته، از مهاجرت نخبگان جلوگیری کرده و زمینه اشتغال جوانان را فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش نظامی عمومی بسیار مهم است که باید بیش از اینها به آن توجه شود، ادامه داد: آموزش نظامی برای استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور ضروری است؛ از این رو از امیر نصیرزاده نظامی پر توان کشور استدعا دارم در برنامه‌های آینده جایگاه ویژه‌ای برای آموزش‌های نظامی قائل شود که نیازمند تحقیق و پژوهش است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا در بزنگاه ها از ظرفیت آموزش عمومی نظامی استفاده می شود و جمهوری اسلامی ایران نیز به این نوع آموزش ها نیازمند است تا توان قدرت دفاعی خود را بیش از پیش افزایش دهد.

عبدالهی همچنین با با تاکید بر اهمیت تأمین مسکن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح خواستار توجه ویژه وزارت دفاع نسبت به این موضوع شد.

انتهای پیام

نظر شما