شناسهٔ خبر: 68265752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش‌بینی تشدید شرجی و وقوع مه صبحگاهی و شامگاهی در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده شرجی از اواخر هفته تقویت شده و وقوع مه صبحگاهی و شامگاهی دور از انتظار نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز دوشنبه بیان کرد: افزایش رطوبت و شرجی فردا در سواحل و مناطق شرقی و جنوب شرقی تا بخش هایی از مرکز و طی روز های چهارشنبه تا جمعه با تقویت و گسترده شدن آن در اغلب مناطق استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت پدیده مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی به ویژه در مناطق ساحلی و مرکزی و همچنین در مناطق مرتفع شرقی و شمالی و بخش های جنوب شرقی افزایش ابرناکی و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست.

سبزه زاری ادامه داد: همچنین طی بعد از ظهرهای امروز دوشنبه و سه شنبه در بخش های غربی تا جنوب غربی و مرکزی سرعت وزش بادها در حد متوسط و همراه با تندبادهای لحظه ای خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی امروز همچنان وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در اغلب مناطق استان (به جز بخش های مرتفع شرقی و شمالی و جنوب و جنوب شرقی) تداوم خواهد داشت.
وی گفت: در شبانه روز گذشته بستان با دمای ۴۹.۵ و ایذه با ۲۳.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۸.۵ و حداقل ۳۲.۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تداوم استقرار توده هوای گرم، افزایش دما و وقوع شرجی در روز دوشنبه هشدار قرمز صادر کرد.

بر اساس این گزارش به دنبال گرمای هوا ساعات کار کلیه ادارات خوزستان روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۶ تا ۱۱ اعلام شد.

نظر شما