شناسهٔ خبر: 68265740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده رئیس جمهور در ستاد اربعین:

اتباع بدون مجوز ‌پشت‌ مرزهای ورودی به عراق مانده‌اند

افسانه باورصاد

نماینده رئیس جمهور در ستاد اربعین گفت: برخی از اتباع زائر که مجوز ندارند، پشت مرزهای ورودی به عراق مانده‌اند و طرف عراقی اجازه ورود نمی‌دهد بنابراین توصیه می‌شود که اتباع بدون مجوز برای سفر اربعین اقدام نکنند.

صاحب‌خبر -

پیرحسین کولیوند امروز (۲۹ مردادماه) در بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز چذابه وارد کشور عراق شده‌اند که بخش زیادی از آن‌ها زائران خارجی هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با سایبان‌ها و تونل‌های هوای سرد و همچنین درمانگاه‌های هلال احمر که برای زائران تعبیه شده است، شرایط خوبی را در خدمات‌رسانی به مردم داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: درمانگاه‌های هلال احمر در داخل خاک ایران و عراق مستقر شده‌اند و رضایت‌مندی مردم خیلی خوب است. در داخل خاک عراق خدمات بهداشتی درمانی مناسبی به زائران ارائه می‌شود و تاکنون تلفاتی در زمینه گرمازدگی نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: مشکلی که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم این است که برخی از اتباع خارجی که مجوز ندارند پشت مرز منتظر هستند ولی طرف عراقی اجازه ورود به آن‌ها نمی‌دهد.

کولیوند گفت: در این خصوص دستگاه‌های متولی باید اعلام کنند که اتباعی که مجوز ندارند اقدام به سفر نکنند زیرا طرف عراقی اجازه ورود نمی‌دهد.

وی افزود: ازدحام جمعیت در ساعات پایانی روز بیشتر است که نشان‌دهنده تاثیرگذاری آموزش‌های ارائه شده به مردم است‌ و مردم به این مساله آگاه شده‌اند که نباید در طول روز که اوج گرمای هوا است اقدام به پیاده‌روی کنند.

انتهای پیام

نظر شما